12.16.2011

Christmas card all over

Idag må ni tro vad julkort har sorterats. Har sett alla möjliga former, texter och storlekar på korten idag - och det kommer vara ännu mer i morgon. Believe me! Igår var det knappt några julkort alls, idag var det mycket men kommer troligen få en chock i morgon eftersom det är sista dagen idag man ska skicka julkort så lär det vara typ en miljon säckar. Men vad roligt det är. Det är ett rogivande jobb och man tänker ganska mycket... Och det är ganska jobbigt för jag kan aldrig tänka en tanke klart innan jag börjar nynna på en låt. Jag kan inte få musik ut ur huvudet. Helt galet. Kan inte koppla bort det heller. Men vissa gånger tänker jag klart och jag måste sluta med detta:

1, Sluta vara dömande mot andra människor. Lär känna dem!
2, Sluta tro att du är schizo för att du tänker med dig själv. Haha, tänker hela tiden och typ snackar med mig själv. Ärligt, om någon läser detta nu: Kan ni också göra det? Typ prata med er själva i tanken, eller bara rent ut när ingen annan är i närheten? Alltså inte att ni blir två olika människor som pratar i en, men förstår ni vad jag menar? Snälla, svara nu för jag vill inte känna att jag är ensam.
3, Tänk inte, bara gör. Låt hjärnan vila för en stund.

Jahappp, i morgon nalkas det jobb igen, och sedan på söndag är det vila. Jag ska baka, städa, tvätta, träna och bara vara hemma. Skönt!

Godnatt!

Inga kommentarer: