12.13.2011

En gång ägde vi hela jorden

Idag fick jag ett ryck om att googla workout at home! Sagt och gjort gjorde jag det och fyfan vad svag jag är. Skulle prova 14 olika övningar som skulle ta en halvtimme att göra. Mjo, visst! Gjorde 5 st och mina ben började darra för de var alldeles svaga.

Jag är en sådan människa att när jag ser andra som gör sådana klipp så tror jag automatiskt att jag kan lika mycket som dem och ska direkt börja träna. Men jag är inte upptränad på det sättet, denna tjej hade typ 6.pack också och var riktigt stark. Men jag blir en sådan tävlingsmänniska att jag också måste klara av det på EN träning fast hon säkert har tränat i flera år för att klara det. Det är en sådan stor svaghet hos mig, jag måste kunna ALLT på en gång. Annars blir jag besviken på mig själv och lägger av direkt.

Jag måste försöka få in i min hjärna att jag kommer aldrig kunna någonting på en gång. Det tar tid att lära sig saker och ting, och låt det också få ta sin tid. Det blir ju roligare om man sitter och nötar en övning en längre tid än att kunna den direkt. Då blir det ju skit tråkigt om man kan allt direkt. Jag måste börja lära mig själv att låta allt ta sig den tid det behöver. Nu ska jag prova alla övningar varje dag en kvart - en halvtimme och bara lära mig. Som sagt, jag kommer aldrig att lära mig saker över en dag.

Chill, Nattiz, chill. En dag kommer du kunna hur mycket som helst och det blir roligare att lära sig md en lugn takt än en stressad sådan.

Kram på er!

Nu ska muskler byggas på ett fint sätt innan våren kommer och jag äntligen kan vara ute och springa!
Nu blir det inneträning som gäller. Tror jag ska prova på ett core-pass på friskis och svettis på måndag och få känna lite träningsvärk!!

Inga kommentarer: