12.12.2011

Ave Marie

Sitter och försöker få lite julstämning. Lyssnar på Michael Bublés album och det är riktigt bra. Av de två låtarna som jag lyssnat på, annars så!

Det regnar ju bara ute och snön försvinner och gräset är grönare ön vad det var i juli ungefär. Helt sjukt vilka stora förändringar det sker på jorden. När man var liten och inte förstod så mycket var ju snön en självklarthet. Men nu känns det inte som att den är det längre. Jag läser på aftonbladet att jorden fått en ny temperatur med 6 ° höjning, och det är debatter hit och dit. Ärligt talat så tror jag att visst vi kan påverka klimatet men ändå inte. Vi har kommit så långt i denna process där allt smälter, det blir varmare och en stor förändring sker. Men jag tror det hör till. Det har gått i förändringar i TUSEN år, och vi fanns inte då, vem vet EGENTLIGEN hur det var då? Det var ingen som levde då, och visst att man kan forska fram saker absolut, men ingen vet iallafall. Man kan bara komma fram till slutsatser om hur det var, men aldrig fastställa att SÅ var det förr.

Nej, det blev ett konstigt inlägg, haha. Vet vad jag menar, men låter helt fel. Det är sjukt svårt att förklara en sak utan det ska bli missförstånd, men ja. Alla har ju en egen tro om saken och ting.

I morgon ska jag försöka hinna se mina två hjärtans lucia! Så roligt när kursplanerna ändras hela tiden.
En paus, det är vad jag behöver. Från livet ett tag.

Ha en fin kväll!

Skit tråkigt att inte en tidsmaskin finns, då skulle allt vara så mycket lättare, och man skulle få svar på sina frågor.. Men då finns det ju ingen spänning kvar om allt blir besvarat å andra sidan. Well well, spekulera kan man alltid.