12.11.2011

It's raining in the park

Hola!!

Gårdagen var rolig, mötte många lussebulls sugna barn och vissa vuxna som tyckte om att ta fast jag stod på barnavdelningen, hehe.

Det var riktigt roligt att stå tärna på Ica maxi i Köping, fick mycket kundkontakt, lärde mig väldigt mycket om service. Man vet ju själv att när någon står där och ska demonstrera så vill man inte dit för man orkar inte, och man tänkte gud vad jobbigt att de få höra nej hela tiden att man inte vill vara med på vissa saker. Vissa vill, andra inte. Och man måste le hela tiden oavsett om man får ett nej - så jag lärde mig mycket igår.

Det var verkligen spännande faktiskt, och även om de sa nej blev jag ju såklart inte arg, utan det är helt okej. Man får träna jättemycket på "nejtack, det är bra" eller "nej men du, jag orkar inte" eller "nej, det är ingenting för mig." Men det är roligt, de ler och går vidare.

Man kan ju undra om de som tog en lapp, och de bara ville göra mig glad och sen när de går ut slänger de lappen, haha. Eller om de verkligen gick in på tävlingen som jag stod och gjorde PR för.

Hoppas iallafall!

Det roligaste igår var att jag fick vara med på kort med två stycken utländska killar! De pratade engelska och jag tänkte, nej men vad är detta, måste jag förklara vad en sak är på engelska fast jag inte jobbar där, men icke sa nicke! De undrade om de fick ta kort med mig, och självklart sa jag jaadå!

Det var jätteroligt verkligen :) Och den fick jag faktiskt prata med en engelsk tjej, för jag frågade om hon ville vara med i tävlingen men hon förstod såklart inte vad jag sa. Så fick iallafall förklara på engelska. Men bra gick det iallafall!

Nu är det söndag och jag har inte gjort vidare mycket, Clara kom hit och vi pratade, drack te sen gick vi mot skantzen och kikade på julmarknaden där. Var jättemysigt! Sen fick jag äran av Elias att ta i mot hans stipendie eftersom han inte kunde vara här. Sedan såg vi på luciakröningen, vill också vara lucia!!

Nu har jag tagit mina utemöbler från balkongen (de förvarar mitt nya fönster och ny balkongdörr där, alla i föreningen ska få nytt) så jag gjorde en egen liten mysig hörna som jag kan ha och käka frulle vid, ha datan, läsa tidningen osv! Blev nöjd, fast detta passar egentligen inte in i lägenheten, men får stå så här så  länge!

I morgon blir det nya tag med kursen, mmmhm.

Ha det bra mina fina vänner!

Nattiz

Inga kommentarer: