12.18.2011

Pepparkaksbak

Är  nästan nyss hemkommen från min syster. Har bakat pepparkakor med barnen, och det slutade med att det var jag & Emelie kvar som bakade. Brukar alltid bli så, haha. Barnen ger alltid upp. Elin satt och bankade kaveln istället för att kavla och hällde på en liter mjöl på pepparkaksdegen och Alicia satt och försökte så himla mycket. Hon fick till jättebra pepparkakor! Jag med för den delen, brukar aldrig bli bra för mig med någonting (lussebullar & pepparkakor) men detta år har varit riktigt roligt att baka och allt blev riktigt bra! Längtar själv när man har egna små gullungar att baka med, men nu njuter jag av mina två finaste gullungar och snart kommer den tredje att växa upp. Då blir det att baka med honom också.

jag kan inte förstå hur snabbt det har gått. Alicia blir fem år nästa år. F-E-M år. Vart tog tiden vägen? Nyss gick jag och bar henne så försiktigt som jag kunde för att hon inte skulle gå sönder, och nu ser jag en tjej som nästan kan sjunga en italiensk låt. Kan prata som om hon vore åtta år istället och växer upp så sjukt fort. Och lilla Elin som troligtvis blir en musikalartist så som hon sjunger den donnan. Tror hon, hoppas jag, blir någonting inom teaterns värld, för en teaterapa är hon.

Det ska bli roligt att få se Liam växa upp med dessa två starka personligheter som Alicia & Elin har. Världens finaste ungar.

Själv blir man baaaara äldre och äldre och snart är man gammal och ser sina egna ungar ta studenten, eller får barn, gifter sig .... skaffar hus.

Shit, själv är jag snart där. Eller snart och snart. Men snart.

ångest.....

Nä, får gå ner och tvätta lite innan jag börjar få min 20-årskris tillbaka. (tror den är tillbaka redan, damn. Tre månader kvar. TRE!)

1 kommentar:

jessika k sa...

bli vän med mig på facebook :)