11.30.2011

15:32

Jag fick ett sms av min syster att nu var hon äntligen inne på förlossningen. Efter månader av ryggont, foglossning och vakenhet på nätterna skulle nu få sitt slut och en bebis skulle titta ut. Jag gick och väntade med spänning efter telefonsamtalet som skulle berätta att jag har blivit moster för tredje gången. Jag stod inne i teboden och luktade på alla korsningar av aromer när jag hör min mobil ringa. Jag tar upp den i tron om att min mamma ska ringa och höra vart jag är, fastän jag redan sagt att jag skulle in till stan.
Men på displayen stod det Kenny Nykvist och tanken gick direkt att det var nu klart.

Jag hörde min systers trötta röst att nu är äntligen lillen ute. Mitt hjärta börjar dunka och ett stort lyckorus började spridas i min kropp. Jag önskade jag kunde vara Hermione i Harry Potter och vifta med staven och ta mig dit, men självklart går ju inte det.

Tiden kunde inte ha gått mer långsammare än idag, men tillslut fick jag äntligen hålla honom och känna den underbara bebis lukten!

Välkommen till världen, Liam Nykvist! Jag citerar Monica från friends: Jag kommer älska dig så mycket att ingen annan kvinna kommer duga åt dig. Hihi, skämt å sido!
Men jag kommer vakta dig, precis som jag gör med Alicia och Elin, med mitt liv.

3 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Wow!! Häftigt!

Evsil sa...

Liam, så fint namn! :Då gud va söt han var :)

stin sa...

åååh. gul och gosig!!