1.10.2012

First day at Kappahl!

Hola!

Idag vaknade jag tio i åtta, gick ut och gick en morgon promenad. Mina nerver började redan igår, 18.00 att sättas in. Nervösa nerver. Idag var det nämligen första praktikdagen på Kappahl! Dagen började med som sagt en lugnande och frisk morgon promenad runt skantzen. Fick fågelskit på näsan som en bra start på dagen! Gick hem och käkade frukost och duschade. Var klar halv tio och satt sedan och väntade på att få åka in och börja praktisera.

Jag hade det så himla roligt, fick först vara i lagret och sortera upp kläder, sedan var jag ute i butiken och hängde upp kläderna som vi hade sorterat, larmade och hjälpte kunder (var jättenervös när kunder kom fram eftersom det var min första dag, men tyckte jag gjorde bra ifrån mig. Improviserade lite vid barnkläderna, kan ju inte ens storlekarna vad de motsvarar till ålder osv, men det gick bra!) och fan vad kul det var. Älskar att jobba och möta människor, hjälpa till, fixa och dona. Blir lugn i själen på något sätt faktiskt. Och all personal är så trevliga och man känner sig som redan en i gänget. Riktigt bra arbetsplats!!!

Har dock ont i axlarna och ryggen nu.. Kunde tänka mig det att jag skulle få ont.

Åkte hem till Clara en stund och pratade. Jättemysigt, med tända ljus, hennes föräldrar, sen började vi komma in på hur kom vi till och allt annat djupt.

NU sitter jag bänkad framför tv:n för att se andra delen av Hinsehäxan på svt klockan nio! Så.sjukt.jäkla.bra!!! Kolla på den om ni inte sett den, handlar om Lillemor Öslin som har två barn och en sambo. De bor i ett sjaskig hem, i Stockholm, är sena med hyran för de har inga pengar. Hon blir sviken av sin man gång på gång om att han har betalat hyresvärden men han ljuger bara. Hon har inget annat val än att prostituera sig, begå brott och andra saker. Blir servitör på ambassadeur och lever lyxliv fastän hon egentligen inte kan det. Förlorar sina barn men hämtar tillbaka dem och försöker göra allt. Säljer sedan knark och blir påkommen och får sedan sitta i fängelse en väldigt lång tid!

As as bra, och så himla ja, man blir verkligen rörd på något sätt!
Well well, 14 min kvar! HEIPA!!


Inga kommentarer: