Ljusen är tända, Ice age 2 går på tv:n, min rosa onepiece är på och jag har en fanta exotic bredvid mig. Jag har nyss satt mig ned på riktigt idag. Jag har varit igång sedan klockan åtta i morse, och dagen började inte roligt. Min älskade lillebror ramlade på morgonen och slog bort sin tand som redan är en plast tand. Nu får vi åter igen, närmare sagt tredje gången, åka till tandläkaren och sätta dit en ny. Och med tanden som slogs bort blev det en liten minibit kvar, med den rev han upp ett långt sår på tungan. Mitt lilla hjärta, han kan inte äta och knappt dricka eftersom att det gör ont. Han håller också handen för käken, och man vet inte om det är ett tecken på att det gör ont eller om han bara har handen där när han ligger ned i soffan. Det gör ont i mig att se honom såhär. Att han ALLTID ska råka ut för något sådant här. Skulle jag kunna ta över alla hans kramper, sår, avbrytna tänder - skulle jag aldrig tveka en sekund. Det smärtar sjukt mycket av att se sitt syskon, som inte kan säga hur han mår eller vart det gör ont, se honom lida. Eller lida och lida, det gör han väl inte, men att han får ta sååååå mycket medan en annan bara går igenom livet liksom.
Han är värd all kärlek och allt gott i livet, så mycket kärlek och skratt han ger mig <3 Älskade Niklas!
Efter denna morgon åkte jag och min syster iväg med Alicia och Elin till Eskilstuna vattenpalats. Jag har inte varit där på åratal, och allt var sig likt! Det var roligt att få bada, man kände sig som tio år igen, haha. Vi käkade mat, badade massor, Alicia kan nästan simma helt själv nu... Helt sjukt. Nyss vaggade jag henne till att sova. Elin vågade åka med mig i den stora rutschekanan, lilla tuffingen!
Sedan for vi hem, jag åkte till mamma och pappa och myste där en sväng innan jag åkte hem till mig. Jag har haft en sådan ångest över att åka hem till mig och nu ska jag berätta varför.
1, Efter firandet i lördags blev jag otroligt förkyld, snorig, febrig osv osv att jag inte orkade göra någonting.
2, Efter varje maträtt, frukost och dylikt gick jag inte och ställde disken i köket utan lät det stå kvar på mitt vardagsrumsbord = KAOS.
3, Hela mitt kök var fyllt med kartongen och andra förpackningar som jag inte alls orkade städa undan.
Men nu, idag är allt diskat, tillbaka till sin plats i sitt skåp och tvättid är bokad!!!
Känns så sjukt skönt skönt skönt, eftersom jag ska jobba nu i två dagar och på söndagen skulle jag aldrig klara av att ta tag i kaoset och fixa allt. Men nu så! Och vilken känsla, det är den bästa!
Nu ska jag mysa vidare, i morgon nalkas det som sagt jobb på KappAhl, sedan ska jag mysa framför mello. Hehe, kanske. Sedan söndag, jobb, måndag, byta bank och hjälpa mamma, sedan på tisdag åker jag och pappa till Stockholm för att gå och se inspelningen av time out!
Ha en trevlig helg mina finisar, det ska jag ha!
PUSSS
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar