3.28.2012

Varning för ett långt inlägg men oj så roligt!

Jag låg i soffan från klockan nio till sju igår kväll och hade fruktansvärt ont i mina bihålor, feber och hosta som var jättejobbig. Mår bättre idag och det känns skönt för jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde igår. Jag får väl skylla mig själv då jag började med skinnjacka för tidigt. Naiva lilla jag. Aja, nu är jag på bättringsvägen iallafall och det är underbart.

Nu tänkte jag berätta lite om mina dagar från i lördags då jag och min mamma skulle ut på 70 & 80 tals fest i parken. Vi gick först och käkade på La Torre och där mötte vi en mycket full och dryg gubbe. När vi satt och käkade kom han fram till vårt bord och började ge mamma komplimanger för hennes hår (hon hade varit till frisören den dagen och hon var skitsnygg!). Han började typ röra håret och mamma vände sig bort så att han inte skulle kunna röra det. Sedan vänder han sig mot mig och säger: Du ska passa dig jävligt noga. Och stirrar med en blick som gjorde mig väldigt osäker och rädd faktiskt. Jag har svårt med alkoholpåverkade människor, de gör mig väldigt osäker och vet inte hur jag ska vara. Man kan ju råka göra något litet fel som kan provocera dem och sedan är man dum i huvudet i princip.
Iallafall, han går och sätter sig och vi fortsätter att äta. Sedan när de ska gå, så stannar han till igen fast en bit bort och säger att mammas hår är så fint och att det var den coolaste frillan han sett och bla bla bla. Och jag ler, för jag tycker ju det är en rolig situation, så säger han: Och vad sitter du där och ler för? Är du avundsjuk att du inte får några komplimanger som din mamma får? Alltså han vände sitt humör på EN sekund, så sjukt läskigt. Jävla gubbjävel. Tur att mamma var med.

Sedan åkte vi mot parken och dansade till alla bra 70 och 80 tals låtar. Oj vad jag vill leva på den tiden alltså. Man såg att alla hade roligt och att de åkte tillbaka i tiden. Mamma var så lycklig som dansade runt och levde sig in i dessa årtionden igen. Jag hade verkligen roligt denna kväll och ska lätt gå igen om denna fest kommer tillbaka. 70 och 80 talets kung var ju där, haha, Claes Af Geijerstam. Kul att se honom!

Min snygga mamma

Söndagen inföll och jag mådde inte alls bra. Krasslig och med feber kämpade jag mig upp till ett tidsomställt Sverige. Fikade med Stina på Kalle på spången vilket var supermysigt. Pratade om allt och ingenting och det känns så skönt. Skratt var nära till hands och det var underbart. Sa sedan adjö till fröken Stino och hoppade in i bilen med pappa och åkte mot Stockholm a la Big Brother Live. Det var faktiskt riktigt coolt att få se hur det är under inspelningen mellan pauserna osv, och Gry var hur fin som helst. Sedan fanns det vissa jubelidioter( behöver nog inte nämna namnen, hahaha, så tragisk ska inte denna blogg bli) som är skadade på riktigt. Ursäkta, men oj. Hela den sidan som blev filmad på Big Brother, jag skäms iallafall. Allt jag kan säga. 

Det var så roligt att få sitta där live, för ni vet när de visar under veckan som gått som är 15 minuter långt så satt alla i studion och skrattar åt klippen. Och det blir en mer härlig känsla på något sätt. Inte så kul att sitta i sin egna soffa och garva rakt ut och ingen finns där, haha. Skön stämning var det!



Påväg mot Årsta. Behöver jag ens nämna att vi åkte fel?

Deltagarnas utegård.

Untz, sitter precis där deltagaren kommer ut när han/hon åker ut, huehue.

Sedan blev det måndag, jag gick på bio med Camilla & Cicci, vi såg på The Hungergames! Ett ord: OMG! Damn vad bra den vaaaar. Vill se den igen!! Otroligt bra film må jag säga.

Igår låg jag som en däckad katt och sov bort hela dagen. Skönt fast ändå inte. Idag gick jag upp tio i fem och åkte mot inventering på KappAhl ute vid Hälla Shopping. Ikväll har jag hyrt film, Jag Saknar Dig & Footloose. Yepp, sedan lite melon på det. Hoppas ni orkade läsa om mina dagar, haha. Var tvungen att ta igen lite bloggande, fick abstinens. Har aldrig bloggat så här mycket ever!! Fun ;)

Ha en häääärlig kväll, kram!


Inga kommentarer: