5.27.2012

Herre min zumba Gud...

Jag var på Power Zumba i fredags. Hade väl okej förhoppningar eftersom innan var jag på afrikansk vanlig dans, inte själva Zumban, och då tyckte jag inte alls att det var någon träning i min smak. Men jag skulle ge det en chans denna gång, så jag och Lisa som frågade om jag ville följa med, åkte till HSK.

HERREgud alltså. Hängde inte med för fem öre, och det är pga att vi hoppade in i denna grupp ett halvår försent eftersom allt startar ju i Januari. Så det är ju ingen ursäkt egentligen, men det var skitsvårt att hänga med. Mitt tålamod var sådär kan jag väl säga, jag hade kul i stort sett hela tiden om det inte vore för den enorma ljudnivån som kom fram när man skulle ta i i sina rörelser. Så här var mina tankar först:

Bild från google.se

Det störde mig inte så mycket i början, det var bara typ: Hahaha, roligt. KONCENTRATION NU TACK!!! kände jag efter ett tag.

När det var en halvtimme kvar så blev det snabbare och mer rörelser = fett svårt att hänga med. Då är det en gubbe som tar i som sjutton i sina rörelser och SKREK när han tog i samt två andra gubbar som också gjorde det. Då var mitt inre tålamod inte så roligt. Tänkte mest såhär inombords:

Bild från google.se


Jag kan inte koncentrera mig när det är så mycket SKRIK runt omkring mig.
Ja, det var min fredag. Tinnitus och cola zero.

Hoppas ni hade en fin fredag!

Inga kommentarer: