5.16.2012

Make

Ja, nu kan man väl säga att jag är blond. Först så slingade jag håret igår och det blev väldigt blont/gulrött, idag så skulle jag och Emelie fixa till det med att färga i lite mer av en mörkblond ton. Sagt och gjort så började vi färga osv. Resultatet? Fucking the same bruna färg jag hade innan....

SÅ KUL! Eller inte. Fan vad irriterad jag blev. Så Emelie, min under underbara syster åkte och köpte slingfärg och hjälpte mig återigen. TACK FINA DU!! <3

Nu är jag blond och jag får se om jag trivs. Tycker om färgen nu, fast vill ha den kanske lite mer ljus, vi får se. Nu ska håret få vila iallafall!

Alicia följde med mig hem en stund. Vi lekte, ritade prinsessor, lekte prinsessor och hade läppstift och lite ögonskugga. Tycker inte alls om att hon ska ja smink, och jag berättade tydligt att hon inte får ha det till dagis osv, bara när vi leker.
Alicia: Man får bara ha såhär när man leker. Inte till dagis! Gumman då, så söt!

Vad tycker ni om det? Intresserad av att höra vad ni tycker med smink och barn osv? Jag tycker absolut att de ska vara runt tretton fjorton år när de får använda mascara typ. Men när man ska leka är det okej, för då är det ju en liten av fantasvärld. Eller säger jag emot mig själv? Skriv vad ni anser! Tycker sådant här är intressant!

Kramisar!!

PS. Hon har inte mascara på sig, bara lite ögonskugga och läppstift! DS.

6 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Jag tycker att det är okej, som du säger, vid lek. Jag menar, hon hade ju likagärna kunnat haft clownsminkning eller typ piratsminkning, såatte, det känns liksom okej ändå.

Och samma med sminka sig i vardagen. Helt okej när man är typ fjorton femton. Själv började jag sminka mig i tvåan på gymnasiet, haha! Jaja, jag håller ju med dig iallafall :)

Elina sa...

i agree with you, giiiirls. jag hade mascara när jag gick i åttan : 14-15 år. känns helt okej!

Elina sa...

i agree with you, giiiirls. jag hade mascara när jag gick i åttan : 14-15 år. känns helt okej!

Elina sa...

och samtidigt sa ju alicia också att det bara var på lek och man fick inte ha det på dagis, så hon verkar ju också ha förstått grejen med det hela. det känns helt okej med "lek-smink" tycker jag :) jag vet att jag tjatade på mamma om att jag ville ha smink på mig när jag gick i femman sexan och skulle gå på disco, då smetade hon på lite mascara. men då visste man att det var ju bara då det gällde liksom!

Elina sa...

förresten (hej tre kommentarer på ett inlägg) så är du skiiiitsnygg i blondt! längtar till att få se det in real life!!! (ska inte kommentera mer på detta inlägg, feeelåååååt) 8)

Annica sa...

Jag tycker som du säger att det är okej med "leksmink". Minns när jag var liten och hade en sådär där dockhuvud man kunde sminka och fixa håret på, oftast gjorde man även på sig själv.

På mellanstdiet hade man smink på sig när det var disco vilket var ögonskugga och läppglans och kanske lite mascara om mamma hjälpte till.

Och sedan började jag nog sminka mig i högstadiet, lite mer ju äldre man blev. Vilket jag tycker är helt okej - nu har jag knappt smink på mig längre vilket känns skönt, då man hamnade i en period då man inte kunde gå ut utan man hade smink på sig, skitlarvigt tycker jag nu som typ glömmer bort att smink finns ibland :)