5.18.2012

Jag blir så JÄVLA trött

Att ge en människa en andra chans, är stort då man ger sin tillit ännu en gång och hoppas på att den här gången ska allt fungera. Att en människa sabbar den chansen för att återigen p.g.a. brist på att kunna hålla sig borta från vissa saker, hamna i samma fälla gör att man tappar respekten. Jag är trött på att människor ska såras över att en annan människa inte kan klara av att bli bättre. Min respekt blåste bort, fortare än vinden till just denna människa, som ständig sviker och som STÄNDIGT faller, idag. Ta tag i livet, börja acceptera att det inte går att hålla på så som du gör. Det är otroligt jävla IRRITERANDE att allt det man säger går in genom det ena örat, men åker snabbt ut genom det andra. Du är en vuxen människa, du är snart trettio år, men beter dig som om du vore under fjortonårs skalan. Att inte dina nära och kära hjälper dig, förstår jag inte, och jag har aldrig gillat dem heller. Blir jävligt lack på att ingen familjemedlem som du har kan hjälpa till, utan fortsätter med de problem som de också har och bryr sig inte ett piss om att hjälpa till, dels till att DU kan bli bättre och dels att de också kan behöva hjälp till att bli bättre. Så otroligt fult att bara låta allt vara som det är när de VET att det är ett stort problem för just dig.
Det som gör mest ont, det är fyra personer och flera andra som får utstå detta. Framförallt din familj. Ånger fyller din kropp varenda gång, men ändå så gör du INGENTING åt detta. Vi vet att du VILL, men du GÖR ingenting. Det är inte logiskt för fem jävla öre, för skulle du vilja skulle du vara på en god väg till att ha blivit bättre. Men du gräver bara en större grop för dig själv. 


För du är så låg just nu. 


Det är fyra människor som jag ÄLSKAR av hela mitt hjärta, som får se och höra så otroligt mycket, som får ta så otroligt mycket SKIT, och jag har inte kraften eller orken till att kunna ge så mycket kärlek som jag vill till dessa människor eftersom du gör allt mycket värre varenda eviga gång du gör detta. Jag skulle vilja ge himmel och hav, värme och kärlek, skratt och tröst för dessa, för så många gånger som de känner sig svikna. 


Ser du inte? Förstår du inte vad du gör mot dem? Inser du inte hur otroligt JOBBIGT det är för oss andra som vill hjälpa dig? 


Vi har hjälpt, vi har föreslagit massor med alternativ så att allt kan bli bättre, vi har stöttat dig, pratat med dig, vi vet om din situation, diskuterat men du ger det inte ens en chans. Du visar inga resultat och ärligt talat skiter du i vad vi säger. Tack för det. VILL man så FÖRSÖKER man, men tydligen vill du inte lika mycket som vi vill hjälpa dig. En dag kan det vara försent och då har du inte det så bra som du har det idag, egentligen.


Så ryck upp dig för helvete, det är inte roligt längre. 

1 kommentar:

Elina sa...

åhnej.... jag tror jag fattar vad det handlar om, men jag vill inte inse det. jag önskar att allt blir bra, att någon rycker upp sig och att inte de andras världar rasar samman!! jag hoppas verkligen att det här får ett slut och det snart <3