6.16.2012

Dagens kvällstips!

Om du ska till affären för att handla och inser att du bara har 124 kronor att spendera på för att få en mysig lördags kväll, då är dessa varor precis det du ska handla:


Tre äpplen, en gräddfil, en trocadero, chips, bananer, finsk korv, gröt, dipp, kitkat, lion.

Är det inte en HÄRLIG mix av härligheter, så säg? ;)

SKÅL för alla fattiglappar ute i landet. Jag är nog den största, eftersom jag LEVER på pant.
Hahaha.... sorgligt.

Satt och tänkte på en sak på vägen hem. Vissa kan bara dra sitt kort och köpa det de vill, i mataffären, klädaffären eller bara köpa en tv sådär medan vissa måste verkligen prioritera VARJE köp liksom. Nu är det ju inte så alla bara kan gå och köpa, men det finns ju vissa som kan göra det. Helt sjukt egentligen. Vilka skillnader det finns. Det beror ju på så mycket också, vilket jobb man har osv osv, men ändå.
Jag har, ärligt skrivet, levt på pant hela hela livet. Samlar på varje burk för att typ kunna unna mig ett tuggummi paket! (NU låter det som om ett tuggummipaket skulle vara lika värd som guld för min del, haha, men det är inte så jag menar.) Saken är den att jag har ju inte haft något jobb på sommaren förrän förra året typ, och då har jag haft pant som min ingångskälla, hahahahaha. Låter så himla sorgligt alltså!! Det är i stort sett nu som jag verkligen jobbar och får lön och jag kan köpa mig lite dyrare byxor än förr då jag hade ett par i typ ett halvår för jag inte hade råd. Tur att saker och ting förändras så småningom, men det är lite för långt kvar för min del för att bara kunna känna att - idag kan jag dra mitt bankomat kort utan att känna ånger för det jag köper - för DET gör jag fortfarande. Kan stå och vela mellan två toppar i typ en halvtimme för att sedan inte köpa någon alls för jag blir för snål när jag väl fått en bra lön. Någon som känner igen sig?

Nu ska jag snart fixa i ordning lite dipp, sedan sätta mig framför tv:n. Sover hemma hos mamma och pappa hela veckan, hihi. 50 tums tv säger man inte nej till, plus att jag känner mig så trygg här.
Brukar låna kläder av mamma för att känna hennes lukt. Varför luktar mammor ALLTID så gott?!

Ha en trevlig lördagskväll, och kul att bajsfotbollen sög igår. Tack Sweden för ert dåliga försvar...

KRAM!

2 kommentarer:

Jenny Frank sa...

det undrar jag med.. Mamma luktar bäst!

Annica sa...

Jag måste också lägga upp ett slags budget varje månad så jag har råd. Men har märkt att jag slösar stora summor på just mat. Mat behöver man ju men jag skulle kunna bli lite snålare på det. Frysen är jämt full men ändå köper jag nytt och mer, gah... blir galen.

Och när jag väl börjar spara och kommer upp i en summa blir jag mer snål, vill inte att alla pengar ska försvinna direkt - fast var för de för nytta att bara vara där?

Något som är nice är att sälja saker på tradera, sådant man inte behöver, begagnade fina kläder som man inte använder. Sålt rätt mycket nu denna senaste två månaderna, fått runt 700kr vid varje avslutat auktioner jag haft ute och då är det ungefär 12st auktioner. Nu i lördags gick några ut och då sålde jag oanvänd löshår som legat i sin förpackning i min garderob ca 2år - för den fick jag 400kr. Riktigt superbra!! :)

Och ja - mammor luktar godast!