8.09.2012

Vattendroppar och solbelyst balkongvägg

Direkt när jag öppnade balkongdörren kände jag en bris utav höstluft. Underbart! Hösten älskar jag, alla färger, man kan ha färgglada halsdukar, vantar och mössor, fina höstjackor, ta promenader runt Skantzen och se hur frosten börjar krya sig allt närmare. När alla löv ändrar färg successivt och ramlar ned på marken. Man kan göra lövhögar och hoppa och bli som barn på nytt igen. Jag längtar!

Jag sitter för sällan på min balkong, jag undrar varför egentligen. Det är ju inte världens finaste utsikt dock, en väg och 9 stycken stora träd med illgröna kronor. Det är en nackdel faktiskt, och den andra är att är det en solig dag = man steks sönder. Man kan sitta i ungefär en minut sen vill man in till skuggan igen. Men jag menar, sommarkvällarna? Ta ett glas vitt vin och bara njuta liksom. Eller en rykande kopp färsk te och vira en filt runt om sig och förundras av universum. Ja, varför inte. Kanske ska göra det ikväll efter jobbet.

Längtar tills den tjugofjärde augusti, då ska jag, mamma och pappa åka till Stockholm. Ska lämna in CV:n, åka till gröna lund och shoppa. Sitta i Kungsträdgården och njuta av Stockholm, äta god mat och vara vi.

Hoppas ni får en fin och solig dag, kram!


Inga kommentarer: