12.28.2012

Jul, mellandagsrea, halsfluss och revy

Julen är förbi sedan fem dagar och snön är fortfarande kvar. Klappar är öppnade, brukade och snart är det dags för ett nytt år att fira in. 2013. Helt otroligt hur fort åren går egentligen. Kommer mycket väl ihåg då det skulle bli år 2000 och vilken hysteri det blev bland alla människor. Datorer skulle nollställas, jorden skulle gå under och hela världen skulle bli grön. Typ. Varför kan man inte bara låta världen få frodas och vi med den? Varför ska man lägga så mycket energi på negativa saker, och saker som man aldrig vet ska hända? Men tillexempel förra fredagen när jorden skulle gå under. HUR kan man veta?! Det är ju ingen som kan förutse saker och ting egentligen, för vi vet ju inte ens hur vi kom till liksom.

Nåja, det får vara ;) haha.

Min jul har varit bra. Elina har kommit hem, och i lördags så myste vi här hemma hos mig med vin, tjejprat och tagit igen allt vi missat på tre månader. Efter två flaskor vin och allt för mycket dansade sa vi hejdå och jag gick och lade mig. Dagen innan julafton var jag bara hemma. Handlade de sista julklapparna, myste lite på teatern med fina vänner, och sedan lagade Fredrik sjukt god mat och så spelade vi bingolotto. Vann man något? NJa, nu ska vi väl inte ta i, men ett jävla nummer från att få åka till Thailand.......

Det roligaste var Fredrik och hans lott. Han behövde O 76. Spelet: och så blir det = O 75. Sen en annan rad i samma spel behövde han B 05. Spelet: och så blir det B 06. Fredrik: Vad i helvete!!!
HAHAHA, så jävla roligt.

Julaftonen kom, och på morgonen fick jag vakna upp med världens finaste människa. Vi klädde på oss och begav oss hem till mamma och pappa. Vi fick paket, och jag fick presentkort på Kicks, presentkort på IKEA, en silverklocka!!!!! som jag önskat mig, två mobilskal av mamma och pappa, haha med 3D effekt, en deckarbok av farfar och sedan fick jag av farmor jättefina porslinstallrikar som passar mina 70-tals kaffemuggar! Supernöjd!!

Efter det åkte vi hem till Niklas och myste där en stund. Fikade, jag gav han min julklapp, Pettson och findus bok innan jag och Fredrik skulle åka iväg till min syster och käka mat och se på kalle och se när alla öppnade sina paket. Niklas blev väldigt glad, och sedan åkte vi iväg.

Mysig dag men lite föör mycket ljud. Plus att Emelie var magsjuk och sedan blev hela familjen det. Inte roligt denna jul, men sådant kan man inte förutse. Sjuk blir man ju allt.

Nu i veckan har det inte hänt så mycket, på juldagen åkte jag och Fredrik till hans fostersyster och spelade monopol i fyra timmar. Fett kul, och det var ett nytt monopol spel med kreditkort! Mycket smidigare och mycket roligare. Sedan på annandagen åkte jag, mamma och pappa in till Erikslund för att kika lite på mellandagsrean och jag hittade lite. Ett par byxor för 29 spänn var ju ett kap kan man väl säga, sen hittade jag tre tröjor och det var väl de :D På eftermiddagen åkte vi till Niklas för att fika lite och då svängde farfar förbi. Han hade firat jul i Heby detta år, så vi pratade med honom osv, så det var kul!

Mysiga dagar! Idag dock vaknade jag upp med ett sådant halsont. Började redan igår, och när jag var på revyrepet så hade min vänstra halsmandel svullnat upp. Misstänkte halsfluss men ignorerade det. I morse kunde jag dock inte det, så beställde en läkartid på Herrgärdet (vilket är världens bästa vårdcentral!! Får tid direkt och det är trevliga läkare och personal. Vår familjeläkare är där, så jag är väldigt nöjd!) och fick en tid kvart i elva. Tog ett halsprov och visst hade jag halsfluss. Fick pencillin så ska äta det i tio dagar nu.

Har sovit hela dagen idag. Är fortfarande trött, så ska bara ta det lugnt nu. Vi har försökt, eller läs: Fredrik har försökt fixat vår lilla diskmaskin som han lyckades byta till sig, men det är lite krångligt med kranen i köket osv så det  var ju lite tråkigt :( Men vi ska fixa det! Nu går Harry Potter på femman och det tar mig tillbaka till tiden då jag och Elina var i London!! När vi gick och såg där de spelade in, all rekvisita osv. ÅH. Vill tillbaka.. I vår, i vår hoppas jag. <3

Ja, det var lite om min jul det här, hoppas ni orkade läsa. Nu är det snart nyår och jag längtar. 2013 ska bli världens bästa år har jag bestämt. Hoppas ni har haft en bra och fin jul och får ett fint nyår!

Puss&kram!


Lördagen var min sista jobbdag inför julen, superskönt.

KITKAT = Elina är hemma. <3

Hade ingen korkskruv, så fick gå över till mamma och pappa för att hämta en!

Aldrig utan dig <3

Fina Elin hemma hos mamma och pappa.

God mat min finis hade lagat dagen innan julafton <3

Alicia och jag på julafton. :*

<3

<3

Inga kommentarer: