12.19.2012

Julgröt och skinksmörgås

Hej, hallå, hejsan.

Sitter och äter julegröt såhär när inpå julen, och det är så gott. Med kanel, socker och mjölk - mm-mm. Ska prova koka egen risgröt någongång. Skulle vara roligt att prova, mormor brukar göra det varje år plus att hon har någon russinsås, men den tar jag aldrig. Gillar inte det speciellt mycket, men annars så.

Ja, jobbade idag. Gick bra, väldigt mycket folk och det är roligt när det händer lite saker också. Inte bara städa och galga, utan att man får träffa folk och konversera litegrann. Åh, måste berätta något så irriterande - en kund kom fram och lade fram allt och jag började blippa in. Gör klart köpet, och ger personen sin 30% rabatt på en vara som det ska vara. Sen, smarthuvudet, så kom personen på att vi har ju skickat ut ett sms idag om att man får 40% på en vara också. Så då ville den ha det såklart, och jag blev så.jävla.sur!! Kan man inte hålla REDA, och förbereda sig INNAN man ska göra ett köp?! För det blir ju dubbelt så mycket jobb för oss, för det första måste vi göra retur på varan, och eftersom hon ville ha rabatt på den dyraste (där jag redan lagt en rabatt!!!) var jag tvungen att göra om allt liksom. Blev fett sur och orkade inte vara trevlig. Det var inte kunden heller om jag säger så. En dag på jobbet liksom, haha. Blir så sjukt irriterad att folk INTE lär sig.... Sen finns det vissa som inte tror vi kan vårt jobb tydligen som redan har fixat rabatten när man ska säga slutpriset! Ungefär såhär:

" - Det blir etthundrafyrtionio kronor."

" - Med rabatten?"

" - hmm-hmmm-hmmm, MEN JA!!! kolla priset innan du köper och räkna ut förfaaaen."

"- Och god jul!! :D:D:D:D"

/ En bitter säljare vid namn Natalie. Förlåt.

2 kommentarer:

stina sa...

hahah, asså, SAKNAR DIG. vill höra allt det här laaahaaajv

Elina sa...

alltå jag hatar dryga kunder, det finns inget värre hahaha