8.15.2013

Medan kaffet puttrar

så sitter jag här och ska alldeles strax gå och göra min frukost. Nybakat bröd med leverpastej och saltgurka, jordgubb och smultron fil + kaffe. Mmm-mm.
Började läsa i boken klockan sju i morse, kunde iallafall inte somna om när Fredrik åkte så lika bra att gå upp!

Och jag hade världens lyckodag igår: Började med att jag sålde min lilla kamera (den var ful + att den var sämst!) för 300 kr. Helt okej ändå! Sen efter det åkte jag till Stina snabbt för att låna kultur och idéhistoria-boken (TACK IGEN!!! Satt och letade som en galning efter en bok som inte kostar 534 spänn. Kan ni tänka er?!?! sjukt mycket pengar! Så sparade in på det, tack <3) Sen sa mamma att Fredrik hade ringt och hade en glad nyhet, så ringde upp honom. Och han hade fått pengar från skatten som han inte ens visste om, och så jävla skönt för oss. Vi har levt knapert nu i någon vecka och jag sålde dels kameran för att vi skulle kunna köpa bröd i stort sett. Helt sant! Så när han ringde och sa att han hade fått pengar lättade det så enormt mycket. Nu har vi till lön iallafall, så vi kan köpa hem bröd t.ex. hahah, och lite annat :)

Så när jag kom hem från stan åkte vi till stan igen för att käka ute för att fira lite och det blev på Grekiska Kolgrillbaren! SÅ GOTT!! Vi tog en varsin förrätt och sedan en varmrätt :D

På G in till la stada!

Min finaste.

Min varmrätt, vitlöksbröd med halloumi och sedan paprika, rödlök och tomat i en supergod dressing.

Min varmrätt, souvlaki, grillspätt nötfärs tog jag med ris. MM-m.

Fredriks varmrätt, lammracks! Fick smaka, första gången jag åt lamm också. Smakade helt okej faktiskt!

Nu ska jag göra frukost och sedan blir det en pluggdag idag! Puss & kram!

Inga kommentarer: