10.14.2013

100 frågor = 100 svar

Ja, i brist på annat denna morgon, hähä

1. Hur gammal är du om fem år? 26 år!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Mig själv, haha.
3. Hur lång är du? 1,71 cm lång
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj, det måste nog ha vart, Salt. Gick på tv:n tror jag!
5. Vem ringde du senast? Pappa
6. Vem ringde dig senast? Mamma
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Japp, sehr gut B-)" haha av pappa! 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och, men tycker det är lite roligare att smsa. Gillar att skriva :)
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? They are married :*
10. När såg du senast din mamma? I lördags, de kom hit på fika :D Sen på natten åkte hon till Budapest för utbildning!
11. Vilken ögonfärg har du? Grön/blå/grå
12. När vaknade du idag? Lite innan åtta tror jag :)
13. Vilken är din favorit julsång? Åh jul <3 Ja, min favvis är nog bjällerklang eller rudolf, hahaha
14. Vilken är din favoritplats? I Fredriks famn. Har aldrig känt mig tryggare än när jag är där.
15. Vilken plats föredrar du minst? hmm. sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Har jobb, gift, ett barn och nummer två på väg kanske :) Bor i villa!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Ingenting tror jag, var väl lite rädd för ljud. Var skitkänslig, hahaha var tvungen att ha en handduk över ett element för det "lät" för mycket. Oj oj..
18. Vad fick dig att verkligen skratta senast? Det måste ha varit igår morse, vaknade upp och såg att det var ljus ute och skyndade mig att kolla på klockan och såg att den var kvart över sju. Säger till Fredrik: Fredrik!! När börjar du jobba?? Han: Halv sju, vad är klockan?! Jag: Kvart över sju!!!! Han: Vad är det för dag? Jag: men gud det är söndag!
Alltså, jag trodde STENHÅRT på att det var måndag sen lade jag mig ner och ASgarva hahahaha. 19. Hur stor är din säng? 1,60 cm
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover med linne och trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 stycken
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? Bara i lilla sketna hallstahammar
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren <3
26. Är du social? Ja det tycker jag att jag är. I rätt situationer typ.
27. Vilken är din favorit glass? Magnum Almond
28. Vilken är din favorit efterrätt? Kladdkaka eller cheesecake!
29. Tycker du om Kina mat? Jodå, det gör jag.
30. Tycker du om kaffe? Mmm-mm :D
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida eller på rygg :)
33. Kan du spela poker? ha, OM jag kan ;)
34. Tycker du om att mysa/kela? mmm, det är det bästa! att mysa!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det tror nog jag att jag är.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja det gör jag. Inte känner men vet!
37. Vill du ha barn? Absolut, två-tre stycken :)
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix!
40. Föredrar du havet eller bassäng? Förr var jag alltid för pool men på senare tid så har jag börjat gilla havet också.. Måste nog säga båda. Mest pool.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Lite kameraprylar, kläder, smink osv.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej. Fast har ärvt en ring av min farmor och den är dyrbar för mig.
43. Vilket är ditt favoritprogram på TV? Partaj, the real housewives of beverly hills (hahahaha, döm mig inte men det är bara så kul att se hur dumma idioter till folk det är. Sen är det alltid lite roligt att se drama!)
44. Kan du rulla med tungan? Ja!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa, helt klart!
46. Är du kär? Mer än någonsin :*
47. Vad har du för ringsignal? Någon iPhone signal.
48. Har du kvar klädesplagg från då när du var liten? Nej faktiskt inte, hehe.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min engelska grammatikbok
50. Flirtar du mycket? Med min pojkvän, ja ;)
51. Kan du byta olja på bilen? Next!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, 'cause I drive lagligt ;)
53. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med Kristian Gidlunds bok just nu.
54. Läser du dagstidningen? Njae, sällan.
55. Prenumerar du på någon veckotidning? Gjorde förr, vill börja med ELLE igen.
56. Dansar du i bilen? HEHE, ja :')
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ
58. Vad var det senaste du skrev ner på ett papper? Engelskagrejjs
59. En minnesvärd händelse i ditt liv? Den dagen Fredrik gick till mig. Så himla fint!
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En natt, aldrig mer.
61. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jadu, Ing-britt var bra, hon var min mentor!
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Kommer inte ihåg faktiskt.
63. Vad lyssnar du på just nu? Tv:n i bakgrunden!
64. Har du varit med i tidningen? Jajamän, några gånger :)
65. Vad är det konstigaste du ätit? Typ, hjortsalami eller vad sjutton det var. B-L-Ä
66. Vem såg dig naken senast? Ja, jag själv tror jag när jag duschade, hahaha.
67. Vem ser du upp till? Min mamma <3
68. Hur imponerar man på dig? Vara sig själv, kunna mycket om saker, vara rolig och glad!
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Fredrik, mamma, elina, stina.
70. Har du någon piercing? Haft i öronen, funderar på att ta hål igen. 
71. Din största vinst? Fredriks kärlek! (låter klyschigt, men fan vad jag älskar den mannen!)
72. Civilstånd? Sambooooo
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Fejjsan, bloggar, aftonbladet, youtube osv.
74. Är du fåfäng? Njae, kanske liiiiiite.
75. Ångrar du någonting? Absolut.
76. Hur känner du dig just nu? Lite trött, lite stressad men har kontroll över situationen.
77. Vilket är ditt drömjobb? Fotograf.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd med? Ja, att åka utomlands.. Vill ha en vecka och bara dega.
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv? Hund, kanin, katt, hamstrar, marsvin.
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? 1, Att jag är väldigt rädd för döden. 2, Mitt favoritdjur är delfin och det var mitt lösenord jämt när man skulle välja i skolan. 3, ÄLSKAR SUSHI
81. Svär du ofta? Kanske lite för ofta.
82. Sverige när det är som bäst? Sommar&höst!
83. Kan du åka slalom? HAHA.. nej.
84. Vad har du ätit idag? Två mackor med skinkost och gurka.
85. Vad har du för utbildning? Gymnasieutbildning, har sökt högskola.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon.
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Lår/mage/armar
88. Vilken är din bästa egenskap? Jag lyssnar,
89. Vilken är din sämsta egenskap? Lite för kontrollerande kanske.
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?  Jävlar var svårt. Shakespeare och typ jultomten.
91. Saknar du något? Ja, jag saknar min farmor. Har aldrig träffat henne, hon dog två veckor efter pappa föddes, och jag vill så gärna bara prata med henne. 
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? JA.
93. Vad gör dig ledsen? Finns ganska mycket. Mest orättvisa.
94. Vad gör dig glad? Min familj, mina vänner, sol, komplimanger, skriva - när allt flyter på.
95. Har du varit gift eller förlovad? Nej, inte än ;)
96. Vad ska du göra i helgen? Vi ska fira farfar som fyller 70 år i helgen :D
97. Vad är det pinsammaste du gjort? Vad har jag inte gjort?!
98. Vad har du för laster? Sockerberoende, lite lat kanske, för nyfiken osv osv..
99. Vad är det första du tänker på när du vaknar? Vad är klockan och vad ska jag prioritera idag?
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Hämta min juice och sedan börja plugga engelska!

1 kommentar:

Clarie sa...

26? Hrmph! Ljugis!