10.08.2013

När livet inte blir som man vill.

Fredrik fick idag reda på att han inte gick vidare i volvosteget. Otroligt tråkigt. Blev så himla ledsen för hans skull, för jag vet hur mycket han kämpar för att hitta ett jobb vilket inte är världens lättaste att göra. Började gråta och så kommer alla frågor om hur vi ska klara oss.. Ska jag ta mer jobbtider medan jag pluggar? Fast å andra sidan ville jag ju komma bort från jobbet och tänka på annat och börja plugga. Nu har jag sökt skola så jag hoppas att jag kommer in, men man vet ju aldrig. Ska jag ta ett till extrajobb? Ska han börja plugga?

Har lagt ut ett objektiv för försäljning för att vi ska kunna klara oss, så jag hoppas någon köper det så man får in lite slantar.

Idag hatar jag livet.
Men jag älskar dig, älskling.
We'll make this, honey. I promise you.

3 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Ni klarar allt! Kämpa! livet är hårt i perioder, men lyckligtvis blir det bättre.

Jag är inte heller så glad på livet just nu, men det sista som lämnar människan är hoppet! Kämpa på för varandras skull, det är värt det i slutändan. Ni är sååååå bra, glöm aldrig det! <3

Jenny Frank sa...

Förresten, han kanske kan skriva in sig på Proffice. Adam säger att ICA (lagret) anställer folk därifrån när dom behöver personal :)

Annars kanske han kan kolla med "Abetong", vet att dom har behövt folk lite då och då.

Eller "Intra" i Mölntorp, där vid Westerqvarn. Fast där måste man åka dit och lämna in CV själv tror jag?

Eller H&M-lagret i Eskilstuna.

Kämpa på finingar <3

Elina sa...

Fan vad tråkigt, men detta klarar ni!! Om det är något jag kan hjälpa till med så gör jag det mer än gärna <3