10.18.2013

Strömjävel

Låg och frös i soffan och tänkte ta en dusch efter frukosten. Hoppar in i varmvattnet och bara står där. Rätt som det är så släcks badrummet och jag ba: men vadfan!!! Kollar ut och ser att tv:n också stängts av och det är mörkt utanför. Nåja. Tänker iallafall att vattnet är ju varmt fortfarande så öppnar badrumsdörren så att jag får in lite ljus och fortsätter duscha! Efter några sekunder börjar vattnet förvandlas om till kallt och jag får stressa ur hårinpackningen som jag nyss la i. Inser att hela hallsta borde ha fått strömavbrott och inte bara jag. Började tänka ifall en propp hade gått och hur skulle jag kunna fixa det?!? Fredrik är ju inte hemma liksom. Hann läsa i de två minutrarna som strömmen hann komma tillbaka innan den försvann igen, skulle vara tillbaka efter tolv. Den är nu trettiotre minuter över, vart är du??? Jag fryser fortfarande! 

This is for you, Mr Ström. KOM TILLBAKA!!!

Inga kommentarer: