11.18.2013

Baka en kaka med chokladdd

Ingen bra dag idag, min mage har krånglat :( Har bubblat och varit allmänt jobbigt, har inte kunnat äta så bra idag alls. Åt frukost, sen efter det började det kännas oroligt. Fredrik köpte nyponsoppa men den smaka pulver, iiish. Inte gott! Sen provade jag äta mat men då satte det i full rullning, så fick lägga mig ned och vänta ut det typ. Drack avslagen cola vilket inte är gott, men kunde rapa iallafall och då kändes det bättre.
Börjar fundera varför den har varit orolig...

  1. Kanske har blivit för mycket sött, men nu på senaste tiden har jag inte ätit så himla mycket godis, chips osv, äter ju inte i stora mängder när jag väl gör det, men det handlar om hur OFTA, men det har blivit kanske lite FÖR mycket ... Skärpning! (dock kanske jag har fikat mycket också, någonting som jag har kommit på att jag älskar. En kaffe + en kanelbulle = MAMS!)
  2. Jag har ätit lätta i flera månader, men började läsa på en grupp på facebook som jag gick med i, GBP (gastric by pass) och några nämde där att de åt riktigt fett, typ bregott och inga light-produkter alls så jag köpte hem ett bregott paket och det kan må hända att min mage reagerar på just det? hmm... 
  3. Ja, ingen aning var nummer tre kan vara. Kan ju dela med mig att jag har blivit coca cola-holic på senaste tiden. MÅSTE-TRAPPA-NER!!!

HAHA, kul att jag håller på att göra brownies också när man ändå är inne på sötsaker. Men hade så himla jävla tråkigt idag, aldrig varit så rastlös på ÅR som idag tror jag... Har inte jobbat på en vecka. EN VECKA!! Och, jag vill ju inte vara där så mycket, vill ju göra någonting annat därav att jag sökt skola in till våren! Men, ändå. Man vill ha någonting att göra, och när jag ringde en av cheferna sa hon: Oj, dig hade jag glömt... Tack? Typ. Haha. Så ja, finns inte så mycket tider, allt är väl perfekt inplanerat . Kul för dom. Så ja. Jag låg i sängen i typ tjugo min och var skittjurig. För när jag blir rastlös blir jag arg, jag blir så arg på situationen att jag inte har någonting att göra vilket går ut på andra människor! Sen blir andra problemet att jag vill ut och köpa någonting, kan vara en tandborste eller en tröja - NÅGOT och det bara kliar in fingrarna. Fredrik kan typ bara sätta sig vid datorn och vips så han är inte rastlös längre, men jag har inte det i mig, jag blir så sjukt uttråkad efter en timme vid datorn och två vid tv:n. Är lite avundsjuk på det också att han blir så tillfredsställd där, men ja. Alla är ju inte såna, man hanterar ju sin rastlöshet på olika sätt! Varför kan jag inte gilla att ut och gå eller träna när det är så?! Nåja. Sen gav min karl mig en uppgift att jag skulle baka, så då fick det bli det. Blev fett glad, åkte ned till ica med honom och nu fixar jag brownies!! Blir typ sjukt sugen på mat/godis/bakverk när jag är rastlös också, hahaha. *I'm always gonna be a fat girl inside!*AH, nej men ska kontakta arbetsförmedlingen och lösa några frågor jag har i huvudet, om jag inte kommer in på skola och så.. Då vill jag söka nytt jobb helt enkelt :)

HEJ schitzo-inlägg. PUSS

3 kommentarer:

Clara Ivemyr Strömberg sa...

Men alltså, åh, jag förstår dig så väl. När man är rastlös vill man göra något av nytt och känna sig produktiv men samtidigt vill man inte göra nytta. Livet </3

annica sa...

Usch jag verkligen avskyr den där rastlös-känslan. Jag blir också sur och så vill man hitta på något men ingenting känns roligt och tillslut orkar man inte göra något.

Alltid när det hände så lägger jag mig och sover bort några timmar så dagen så gå fortare, oftast när jag har vaknat så känner jag mig inte lika rastlös.

Elina sa...

Haha, jag blir också grinig och tycker att det är andras fel för att "folk kommer inte på något att göra". Att jag inte tyckt att något av de tjugo förslagen som getts varit kul nog har ingen betydelse!

... Antar att man är ett hopplöst fall :(