23:e december- dan före dopparedan:
Vaknade vid halv åtta tror jag ungefär och gjorde mig i ordning och käkade frukost. Hade förberett mig mentalt i några dagar eftersom det var just idag jag skulle jobba tolv timmar. Dagen innan julafton. Vilket innebar att jag missade bingolotto, massa mys, god mat med nära och kära och kunna slå in julklappar i lugn och ro. Nåja, hade väl ingen direkt julkänsla i och med att det inte var någon snö ute, så då kan man väl lika gärna jobba. Gick bra, var väääldigt trött vid klockan nio, vi stannade kvar två timmar extra för vi skulle sätta ned till mellandagsrean! Gick fort ändå, och sedan fick jag äntligen träffa min kärlek <3 Åt lite mat, kollade lite på tv sen var det dags att hoppa i säng, fett trött!!
24:e december - julafton:
Vi hade ställt klockan på halv åtta, för vi skulle hinna med allt på morgonen. Käkade frukost, sminkade mig och klädde på mig, gjorde i ordning här hemma, packade ned alla julklappar och sedan bar det av först mot Elina. Vi bytte julklappar, och jag fick världens BÄSTA - en femtiotals väska!!! SÅ fin. Har önskat mig en sådan länge, för ville ha med en till Paris. Vet inte varför, kändes bara så passande, men fick inte tag i någon alls. NU har jag anledning att åka till paris igen ;)
Efter Elina åkte vi upp mot Emelie och familjen! Gav alla ungarna en kram, sa god jul och lämnade julklapparna. Det var ju iallafall från "tomten" så dom kunde få dom då :) När vi väl åkte började jag känna tårar komma, och började tänka men inte nu... Allt kommer bli bra. Men nej, gick inte. Det var så jobbigt att inte fira med min familj detta år, det är någonting som jag har gjort i 21 års tid. Så det var lite jobbigt när vi åkte men sen blev allt bättre när vi kom till Niklas! Han mådde inte så bra, men vi gav han julklappar, pussade på honom och pratade lite och bara var en stund innan vi åkte mot Åkerstyckebruk.
Sedan började vi åka. Kom fram kvart i tolv till hans gudfars hur och där var hans mamma och hans två systrar. Sa hej, fick se hur Heimo (som han heter) bodde och det var ett sådant mysigt och fint hus. Låg ute på vischan, haha, men det var jättefint! Gick ned på undervåningen och lämnade våra julklappar under granen, som var riktig, och satte oss framför den öppna spisen! (HUR MYS?!?!) och pratade. Sedan kom hans morfar dit och efter ett tag hans moster, hennes två barn och hennes ex. Sjukt trevliga allihopa! Har träffat dom innan, vilket är skönt, annars hade det varit lite jobbigt!
Sen började de fixa i ordning maten, värmde allt och sen hörde man en busvissling, och då flög alla upp ur soffan och sprang upp! Fredriks mamma tog mig åt sidan och förklarade hur de brukade göra på deras julaftnar och vad som fanns på julbordet! (så himla fint, kände mig så välkommen och omhändertagen. Riktigt glad blev jag!) Sen åt alla, pratade medan ljusen brann och glasen skålades med varandra.
Mätta och belåtna gick vi ned och satte oss, inväntade kalle anka såklart och sedan var det paketöppning! Fick så mycket fina saker!!! the big bang theory säsong 5&6, ett uggleskal, ugglehalsband, knivar, knivslip, en fototidning, två filtar med ärmar, haha, så kul! läslampa och lite annat fint! Supernöjd. Sen blev det kaffe, kaka och prat innan vi åkte hem mot hallsta. Åkte förbi Emelie och Kenny och fick vår julklapp, en korg från Ica med massa gott i ;) Sen hem och bara: andas ut!! helt slut.
25:e december - juldagen:
Vaknade klockan nio, massor med regn utanför = mysdag! Pappa ringde vid tolv ungefär och frågade om vi ville med till Niklas och käka julmat, vilket vi ville! Satt där en stund, väntade på mamma, åt mat och kollade lite på Ronja Rövardotter! Niklas var tillochmed på ett hörn och kollade, hihi. Lilla finisen!
Sen åkte vi hem till oss för att hämta julklappar sen åkte vi hem till mamma och pappa, och så kom farfar. Delade ut våra julklappar till varandra, drack kaffe, åt glass och kakor och hade det jättemysigt! Pratade och bara var där med. SKÖNT! Var helt slut, säkert kom allt från måndagen, man hann liksom inte ta igen sig. Sen somnade jag på soffan, hahaha med min hjärt-filt! Slut_tjej_92
26:e december - annandag jul:
Skulle jobba från tolv till fem. Var relativt lugnt på jobbet, konstigt nog för att vara mellandagsrea men alla var väl på Erikslund. Så tråkigt!! Sen vid tio i tre frågade chefen om jag och en till var sugna på att åka hem, vilket båda var. Men någon var ju tvungen att stanna där till fem, så vi drog lott haha (även om jag är ledig i morgon så kan det vara skönt att få sluta tidigare. En fråga: Borde inte vi extra också få lite förmåner ibland? Vi jobbar ju också som as liksom, men jg vet inte.) Chefen drog min lott och jag fick sluta tre. Inte mig emot, då hann jag städa undan hemma och ta det lite lugnt innan Clara kom hit en stund för te och kanelmandlar, och sedan kom Kevin en stund! Mysigt!
Sen beställde vi käk, kollade lite på Harry Potter som går just nu på femman, och nu bloggar jag medans Fredde spelar!
Fett sköna dagar det har varit faktiskt, och i morgon är det full fart igen. Då ska vi till Örebro för att handla kött och sedan ska vi bowla med Elina och Robbin, sen efter det ut och äta trerätters! MUMS. På lördag ska vi på bio på eftermiddagen - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Ska bli väldigt kul att se hur den är :)
Hoppas ni alla andra har haft en fin jul, och god fortsättning och gott nytt år! PUSS!!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar