Helt svettig är jag, är inte riktigt kry än, fast det gått fyra dagar. Någonting som sitter i längre antar jag! Tror också det är från när jag jobbade så himla mycket och man inte har någon tid till att stanna upp och vila utan kör på hela tiden tills förkylningen kommer farande som en vind över ens ansikte.
Julafton är om två dagar och ingen julkänsla ute har jag direkt, men inne. Granen är klädd sedan första advent, nej okej kanske några dagar efter, och nu är det massor med paket under <3 Så mysigt. Längtar verkligen tills man bor i hus och har en megastor julgran, en riktigt mäktig en, och massor med paket till alla barn och självklart några fina till alla vuxna också. Sedan sitter alla och äter mat, pratar, skrattar och njuter. Så lätt att man glömmer det under dessa dagar, allt är bara stress. Kände det när jag var ute och julshoppade igår. HERREguD alltså, helt sjukt vad folk är ivriga och stressiga. Började med att jag gick i stan själv på förmiddagen för att handla klart allt det sista, var ganska lugnt på stan. Gick i min takt och försökte memorera i huvudet vad jag skulle hitta på till alla. OCH, jag har nog aldrig svettats så mycket som jag gjorde. Är ju inte direkt kallt, haha. När jag skulle böja mig ned och ta upp kassarna kände jag världens värmebölja upp mot huvudet från min jacka. Hädanefter ska jag gå i en t-shirt och that's it!
Fredrik hämtade mig sedan och ingen hade käkat så det gjorde vi först. Sen åkte vi in till Erikslund shoppingcenter, aldrig igen. Iallafall inte inför juletider. (Ska dit snart och äta julbord med Rosa och Jonas, men det säger vi att det räknas inte!) Ja sen hittade vi lite mer och sedan var det tänkt att vi skulle storhandla men på kvällen skulle vi på bio så vi storhandlade idag istället!
Såh Hobbit 2, och ja den var bra men ettan är så mycket bättre. Ville ha med gollum ju, hahaha. Så söt i första filmen! Kom hem vid tio, tog det lugnt sen gick vi och lade oss! Vaknade upp till fjärde advent och ingen snö, hepp. KOM INTE DÅ!!! vill ha snö. Så fint ju.
Idag tog vi med oss Alicia när vi handlade, käkade sedan på donken och sedan städade jag undan lite här hemma. Ska jobba tolv timmar i morgon </3. KUL DAGEN INNAN, vill umgås med nära och kära då, men så blir icke fallet! På julafton åker vi till Fredriks släkt och sover över där, sedan på juldagen ska vi hem till mamma och pappa för att träffa farfar och ge våra julklappar :) Mysigt!
Nu ska jag fixa mig lite, sen blir det julbord, sen hem för myskväll eftersom jag inte hinner umgås med Fredrik alls i morgon och någon film till det! Ha en fin kväll, puss!!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar