1.16.2014

Avundsjuk

Som rubriken beskriver är jag väldigt avundsjuk just nu. Runt på facebook är det massor med statusuppdateringar som "EXAMENSDAGEN ÄR HÄR!!!!!" eller "Examen idag, på måndag nya jobbet börjar" eller "FÖR JAG HAR TAGIT EXAMEN!!!".

Är jätteglad för deras skull, absolut, men fan. Jag vill också. Påminner hela tiden om att jag inte kom in på min skola :( Ska söka flera andra skolor, även distans - kanske är lättare att komma in då, men vill ju helst gå på en skola där man har "fast" och inte är på halvfart fast ändå inte, hajar ni? Haha.

Jag ska se det positivt, det bästa för mig kommer och jag hoppas verkligen att jag kommer in nu i höst. Verkligen, verkligen. Håller på att söka lite praktikplatser, ska ta en dag i veckan att åka in till stan och söka. Jobb också, men främst praktik för det är en bättre väg in att få erfarenheter och man får lite mer kött på benen än vad man annars skulle ha.

Pizza och film står på kvällens agenda, skönt. Har varit helt slut idag as fast jag knappt gjort någonting.

Ha en fin kväll, puss!

Inga kommentarer: