4.02.2014

it's time to say goodbye

som jag skrev igår lite snabbt så ska aison säljas. det är en stor, stor sorg att göra det men det är det bästa beslutet som tagits. tiden, bus och lek som han behöver räcker inte till och när man kommer dit ser man i ögonen att han inte mår bra alls. lilla hjärtat. idag kommer det ett pensionärs par för att kolla på honom, de verkar jättebra när jag pratat med dom. jag hoppas, för aisons skull (samt alicia och elin för de var riktigt ledsna när vi berättat att han var tvungen att säljsas, såklart.) men jag har sagt att jag ska hitta ett bra hem åt honom.
när man har fyra barn och en man som jobbar tolvtimmars skift kan man ganska lätt räkna ut att tiden inte finns till för honom vilket är otroligt synd för han är en sådan fin hund, och väldigt snäll.

det är supermånga som ringt och mailat, vissa otåligare än andra. en ba: "ah men jag kan ha han på prov i en-två veckor" HAHA. nä. ring till någon annan tack. vissa liksom tar för givet att man kan komma på en gång, vilket man kanske kan tycka men tiden måste räcka till också. det är väldigt jobbigt för alla, speciellt kenny och det måste man ta hänsyn till.

så jag hoppas detta par idag är bra och att de gillar aison och att allt klickar! ska kolla lite på tv, snart ta ett mellanmål sedan promenera upp till emelie. pusshej!






Inga kommentarer: