6.08.2014

står i ett rum med massor med väggar där ingen lyssnar.

min hjärna är ett stort jävla kaosmoln. allt med jobbet, det är så jävla sämst. vi sa upp oss idag som jag skrev i förra inlägget och chefen sa att det var inte okej på sms och att omedelbar verkan funkar inte utan det är en månad (och min handläggare har sagt att jag troligtvis är provanställd och har 1-2 veckor uppsägning...) annars tar han till rättsliga åtgärder.

jag har en intervju på tisdag om ett sommarjobb som handlar om det yrke jag vill så småningom jobba med senare i livet, och är en stor merit för mig som har sökt socionomprogrammet.

HUR I HELVETE SKA JAG GÅ TILL FUCKING VÄGA?!

jag är så tom. trött. energilös. ångest inför jobbveckan. jävla skitjobb. kan han verkligen säga sådant där? rättsliga åtgärder. kan han säkert. hotar för han har pengar och vi är två st unga tjejer som inte kan någonting.

jävla stropp.

vill.inte.jobba.på.måndag.

skrev ett mail till honom och bad om ursäkt med sms-uppsägningen och sedan om jag kan få gå tidigare med tanke på det där med sommarjobbet osv. har mailat min handläggare också.

FAN. ingenting går som man vill. skitliv.

1 kommentar:

Annica sa...

Usch det här lät inte alls roligt. Att behöva arbeta där man inte trivs och dessutom ha en "chef" som snor all positive energi.

Hoppas du kan få ut några papper från din handläggare att det bara är 1-2 veckor uppsägning så du slipper jobba där en månad till.

eller att din "chef" blir bättre och säger att du får avgå tidigare så du kan sommarjobba istället.

Men att skriva att man tar till sig rättsliga åtgärder låter bara hårt. Jag menar, skulle han inte betala ut lön eller ska han tvinga dig böta för du inte vill jobba?!

Näää... hoppas allt löser sig för dig!