2.27.2012

En dag som så många förut

Vaknade av ett ganska tråkigt väder, men skinnjackan åkte på iallafall idag. Ger mig inte, har våren visat sig så är det vår.

Åkte buss in till stan för att gå till arbetsförmedlingen. Skulle säga att min utbildning är klar, fast min handläggare redan vet om det?? så måste man anmäla det själv. Knepigt! Nu är jag ledig ett tag framöver, ska kanske försöka fixa en praktik inne i Stockholm, skulle vara underbart att få komma iväg. Ska dit med pappa snart, så funderar på det. Sedan tog jag mig en liten runda i stan. Hittade en jättefin blå kavaj från H&M som jag ska ha nästa helg när jag ska ut och käka med mina vänner, min 20-års middag. Den sitter verkligen perfekt och är underbar, älskar när man hittar plagg som känns rätt från början. Annars när jag brukar shoppa så måste jag tänka länge innan jag bestämmer mig om jag ska ha plagget eller inte. Det är väldigt sällan som det "stämmer" mellan mig och kläder, och idag hände det alltså. Ska försöka hitta något att ha under, ett linne eller en klänning. Hittade en jättefin mönstrad inne på H&M men den skär sig mot färgen och passar nog inte. Men vi får se!

Sedan hann jag med en fika på Chantals och sedan en liten lunch på donken! Gud vad skönt det är att strosa runt själv. Inga krav, inga tider att passa. Älskar att shoppa själv. Gick med musik i öronen, träffade på några som jag kände, pratade lite, strosade vidare. Perfekt dag! Mina händer är helt stela och orkar knappt skriva känner jag nu.

Ska lägga mig i soffan, byta om till mjukiskläder och zappa på tv:n. Skön kväll!

Min underbara kavaj! Mycket snyggare när man ser den i verkligheten. 
Love att first sight!

Inga kommentarer: