3.13.2012

Mitt hjärta i Stockholm.

Jag har aldrig känt en sådan dragning till Stockholm som jag gjorde idag. Det är min stad, och jag måste få bo där. Jag SKA bo där. Snart. Fan vilken underbar stad.

Jag vill skaffa mig en egen liten etta, gå långpromenader runt djurgården, hitta fik där ingen hittar mig, sitta vid hamnen och dra in luft med en kopp kaffe (som jag ska lära mig att dricka) i handen, gå runt och shoppa, träffa nytt folk, ut och dansa i den partyheta luften i ungdomarnas atmosfär, vakna upp med solen i mitt ansikte, gå till ställen som alltid är nya, nytt folk varenda dag, nybakade bröd från ett bageri, ta med datorn och jobba med min bok på ett mysigt fik där massor med människor är, äta glass vid slottet, gå på bio i den lugna sommarnatten, ligga i en park med en bok och käka fruktsallad, tända ljus i min vita lägenhet och se på fina filmer, springa till 7-eleven kvart i tolv för att köpa tuggummi eller en tidning, springa runt mälarstrand och få svettas på sommaren, åka båt ut i skärgården, bli starstruck när en helt vanlig kändis gå förbi, dejta, må bra, käka våfflor i sängen, titta på skräptv, ta långa skumbad med trafiken utanför, sitta på balkongen och höra nattlivet.

Det är det jag vill göra. Jag vill inte vara här.


3 kommentarer:

clarie sa...

åh, jag var också där igår och kände fan samma sak! vi flyttar dit! du jobbar och sparar ihop till new york, jag pluggar filmlinjen på stockholms univesritet! skulle det inte vara amazing?

Elina sa...

du kommer dit. jag vet att du kommer att komma dit. inte en tvekan!

stin sa...

du och jag, Nattiz.

samma längtan.
den omringar mig dag och natt.

vi hör inte hemma här.