4.05.2012

Skärtorsdag

Igår hade jag så mycket disk att det svämmade över hela lägenheten. En timme tog det att diska upp allt, och idag känns det som om jag har diskat hela dagen. Det jag vill säga är att jag älskar känslan när disken är klar. Allt är torkat och alla saker ligger där det ska och köket är smäckrent!! Det jag också längre efter när jag bor i hus och har diskmaskin. Sedan efter ett kalas eller middag så trycker man på startknappen och maskinen går igång. Sedan hör man ljudet av RENT och kan slappna av i soffan och känna lugn. Alltså jag längtar efter när det händer, haha. Helt sjukt! Älskar städning och ha rent, my soul is calm when it's clean!

Fick grädde över idag från baket så jag ställde mig och började steka pannkakor. Mumsigt blev det! Mamma kom över och bada och sedan satt vi och pratade en stund.

I morgon ska jag, mamma, pappa och Niklas hem till farfar och äta påskmiddag! Hoppas att påskharen varit fram och lagt undan ett ägg till mig, he-he! ;) Blir som barn på nytt när det är sådana här traditioner!

1 kommentar:

Jenny Frank sa...

haha, fan du låter som mig verkligen.. Både vad det gäller diskningen och påskäggen, hahaha!