Jag har haft en fullproppad vecka vilket resulterat i dålig bloggning. Men nu är jag här och tänkte berätta lite om veckan som gått, va.
Veckan började inte bra alls, då finaste lilla Wilma, vår hund, blev påkörd. Detta är andra hunden inom tre år som en hund dör, och det är så tragiskt så det inte är sant. Hon överlevde inte av smällen och såklart var det en smitare som inte kunde stanna. Stackars stackars mormor som fick se hela händelseförloppet. Skulle vara skönt om det kunde sluta komma motgångar hela tiden, och föra oss med lite medgång nu, tack!
Älskade, älskade lilla du. Vila i frid Wilma.
Tycker så synd om Alicia och Elin, eftersom det var deras älskling, som nu inte längre finns. Och hur förklarar man det till en femåring som inte förstår någonting om döden och himlen osv osv? Man får ge stöd och kärlek helt enkelt.
Sorglig dag på denna vecka startades, men man får bara försöka gå vidare på något sätt, oavsett hur jobbigt det kan vara.
Har jobbat på för fullt med stängningar och träffat glada och inte allt så glada människor. Något som jag blir otroligt trött på, när man jobbar i en klädesbutik, är att folk inte har respekt för de som arbetar. Vi gör så otroligt mycket för att skapa en sådan fin, och trevlig affär, vara glada och sociala men det finns alltid människor som kan göra en förbannad. Ett exempel. SNÄLLA RARA KUNDER, när ni har provat kläder - häng tillbaka kläderna där ni tog dem ifrån - lämna INTE kvar i provhytten, hur roligt är det för andra kunder som ska komma in och prova och det ligger (jag lovar, plockade ut TIO plagg från EN provhytt en gång) massor med kläder på väggar och golv? Inte så roligt kanske. De tar oss för givet verkligen, men vi kan inte göra allt. Det värsta jag var med om var när jag skulle tömma där man hänger prova kläder, då kommer det en kvinna som SER det, och hon ser mycket väl att jag händerna FULLA med kläder. Ger mig en blick som typ säger: HA! det här kan du också gott hänga undan. Och bara lägger kläderna över på klädesstången.
SÅDANT gör min otroligt arg. Jag har blivit en helt annan kund när jag går i affärerna för jag vet hur jobbigt det är. Eller jobbigt, det är tidskrävande när man ska göra andra saker liksom!
NOG om detta, hahahaha. Jag trivs annars så sjukt bra, har så fina arbetskamrater och kunde inte vara mer nöjd än vad jag är. Nöjd räcker inte - lycklig. Lycklig är vad jag är!
Igår hade jag stängning som sagt och efter det åkte jag på bio med fina Clara. Vi såg premiären av Snow White and the Huntsmen. SNYGG filmad som fan. Jättecoola effekter osv, men historien var sisådär. Och Kristen Stewart kan inte prata engelska, brittiska alltså. Punkt.
Idag ska jag hälsa på min älskade bror som jag inte sett på en vecka, föör länge. Sedan ska jag köpa lite gott tills ikväll, kolla på tv och ta det lungt. Sov ut till tio idag och det var SÅ SKÖNT!!
Ha en fin och underbar lördag, och ta hand om varann. Puss & Kram!
1 kommentar:
Kan bara hålla med dig om det där. Dock så är nog alla så att man ibland lämna saker eller lägger det på en helt annat plats men som du säger, jag gör inte alls så längre efter jag började jobba i butik. Att vara en butiksbiträde är inte så himla glamoröst egentligen.
Och jag avskyr dessa människor som gång på gång lämnar kläder. Eller dem som frågar om man kan hänga undan saker - kan man plocka på sig saker kan man fan plocka efter sig med, hur svårt är det egentligen?
Och en annan grej som jag avskyr efter jag började med butik - jag hatar rea. AVSKYR REA. Det går bra att handla rea på hemsidor men inte i butiker, usch och fy haha.
Skicka en kommentar