6.22.2012

Gröna Lund 2012

Klockan var halv elva när bilen rullade mot Stockholm för att inta Gröna Lund. Solen sken och två vänner satt och var mycket förväntansfulla. Bilresan gick väldigt snabbt och 12:04 var vi framme. Vi parkerade och började gå mot ingången. Mitt hjärta pumpade i 140 när jag såg fritt fall och förstod inte att alldeles snart skulle jag sitta där och titta ut mot Stockholm... eller ned mot marken snarare. Jag såg berg-ochdal banor, hörde glada skrik och kände lukten av tivoli. Åkbanden åkte på, vi lämnade av våra saker och började prata om vilken karusell som skulle bli den första vi skulle få åka.

Jetline blev vårt startskott för dagen, och vilken underbar kick man fick. Vinden blåste i 300 km i timmen ungefär och man kunde inte annat än le. Jag kunde inte på något plan slappna av, för i mitt bakhuvud så visste jag att jag skulle åka karuseller som jag aldrig åkt förr och de väntade. Efter Jetline så var det dags för uppskjutet, en karusell som jag aldrig åkt. Jag och Elias ställde oss i kön och snabbt blev det vår tur. Sjukt nervös och tanken på att jag skulle dö upprepade sig många gånger, men OJ vad jag inte ångrade att jag åkte. Spänningen i magen och känslan att man bara faller var otrolig! Det var en liten förtur innan det var dags för min dödsångestkarusell. Fritt fall. Vi ställde oss i kön och väntade på vår tur, och jag märker att det var ganska kort kö i vår kö så att säga. Innan vi ställde oss sa jag att jag INTE ville åka tilt. HAHA, ja - känner man Elias så borde man ha vetat att "jo, vi kommer åka den iallafall". Så ja, där står jag och när det är vår tur nästa gång faller det in att vi står i TILTkön. FAN! tänkte jag. NU kommer jag DÖ på riktigt. Vi sätter oss på pinnliknande saker som ska föreställa en sits a.ka dödssitsen haha, och spänner fast oss. Jag är ganska lugn på vägen upp dock, men sedan när jag märker att Elias börjar ta djupa andetag medan vi åker framåt innan vi släpps ner så känner jag paniken. Och sen går det nedför. Jag blundar från halva och neråt, men var sjukt stolt att jag åkte den. Vill göra om det, men kommer få samma panikkänslor om jag känner mig själv.

Sedan åker vi massor med karuseller, extreme, en ny berg och dalbana, lustiga huset, blå tåget, käkar mat, äter glass, åker slänggungorna, dampar sönder i Jetline och där måste jag berätta om mitt förra inlägg som jag skrev igår.
Eftersom det är sjuuukt mycket fåglar på Gröna Lund, bland annat måsar, så har jag alltid fasat över att man ska få en fågel på sig när man åker. Jag har ju alltid haft turen att inte få någon på mig men inte igår. Vi sitter längst fram i Jetline och är redo för första backen neråt där det också är en tunnel. När vi kommer ut ur den så ser jag någonting så snabbt och fattar att det är en fågeljävel som är påväg mot oss. MEN han åker åt mitt håll, så jag litar mig mot Elias och känner vingen nudda mitt huvud. HERREgud alltså. Blev så sjukt förvånad och rädd, hahaha. Hade en garvande kille bredvid mig och jag satt typ i chock. Så jävla kul alltså! Hade jag inte lutat mig åt vänster hade jag fått en rykande färsk fågel i pannbenet. ;)

En underbar och sådan sjukt rolig dag hade jag! Kommer inte glömma denna resa i första taget! :D

Intar Stockholms city!

Så.jävla.taggad.tjej

... ah. Högt va?


"Where's my fucking food?!"

Det flög minst TIO måsar över oss som ville åt vår mat. Här är dock bara en då, haha, men believe you me - minst tio.

Happy to be at Gröna Lund!

Dags för dagens "läskigaste karusell" enligt Elias ;)

HAHA. Ja. Han sitter och säger "OH HERREGUD, DET HÄR ÄR INTE SÄKERT!!!!!NATTIZ, SLUTA LUTA DIG TILLBAKA. OH HERREGUD, TÄNK OM DET LOSSNAR"
Medan jag chillar.


GLASS!

OHYES, jag vann en plopp. 


Jag och bästa vän. tack för en otroligt ROLIG dag!! 

Och just ja - det bästa tillsist.




1 kommentar:

Annica sa...

Fan vad roligt - jag skulle ALDRIG våga åka fritt fall, inte släng gungorna heller... när jag tänker efter har jag aldrig åkt en berg och dahlbana heller om inte vilda musen gills, haha.

Grattis till plopp och älskar slutet på videon "Nuuuu räcker deeeet" haha.