7.31.2012

Lillklockan

Känns som om man inte hinner göra någonting annat än att vakna, äta frukost, åka till jobbet, jobba, komma hem, äta lite mat, kika på tv och sedan göra om samma resa igen. Helt otroligt att jag har gjort såhär i sex veckor snart. Är inne på min näst sista vecka, och sedan nästa vecka på söndag klockan 16:01 är mitt sommarjobb slut.


Vad gör jag då?


Jag har några tankar och planer, men man vet aldrig hur det blir förrän det är fast och ristat i sten på ett tag framåt. Jag skulle vilja göra så mycket, jag har så mycket i mig som behöver få göras och komma ut liksom. Prova på massor med saker, framförallt resa och upptäcka världen verkligen, få arbetserfarenhet vilket jag kommer att FÅ. Jag vet inte varför man känner sig så stressad för, det är bara för att det känns som om det är satt en ålder i livet på att man ska ha gjort vissa saker innan man nått upp till tillexempel 20. Det är sjukt många som skaffar barn och nöjer sig här innan 22 MAX liksom. Jag är tjugo och vet inte ens vad jag vill göra med mitt liv. 


Det är en stor stressande börda som sitter i mig som aldrig vill gå bort. Tänk om jag inte ens vet vad jag vill bli när jag är 25?? Hur ska det gå då liksom? Jag vet att allt kommer lösa sig så småningom, absolut. Men att fundera ut vad man vill göra med sitt liv är fan livets största fråga för mig. 


Ska ta en lång funderare, och jag hoppas, hoppas att inom en snar framtid så har jag svaret. 




2 kommentarer:

clarie sa...

Det är tur att vi har varandra Nattiz. Någon som man kan snacka om sånt här med. Tur att jag har dig <3

Elina sa...

Du kommer få reda på det tids nog. Jag vet det. Och då kommer allt falla på plats <3