7.24.2012

London pt 1





















London. Fina, underbara London. En otrolig stad med människor som är hur trevliga som helst. Jag verkligen längtar tillbaka, för atmosfären därborta är inte alls lik som här hemma.

Vi kom fram till ett mulet London med stora förväntningar och lyckan om att äntligen få kunna säga Joeys fras: LONDON BABY!! intog sig ganska snabbt. Vi kom fram till ett hotell som uppfyllde sitt tvåstjärniga namn men hade sin charm i det hela. Väskorna lämnades av och vi begav oss ut för att upptäcka. Primemark stod på schemat och herregud vilken shopping! Man kunde bara stå där och titta på alla miljontals plagg som fanns, man visste inte alls vart man skulle börja. Vi gick runt mest i kvarteret och på Oxford street för att kika in allt innan morgondagen då vi verkligen tog på oss våra upptäckarskor och såg allt och ingenting.
När vi skulle gå hem letade vi efter vårt hotell i två timmar. Vi frågade en polis, andra människor och gick sedan in på ett hotell tillslut för INGEN visste vart vårt hotell låg. Bra hotell!

På måndagen gick vi mot Piccadilly Circus, Big Ben, Westminister Abbey, Oxford Street och London Eye. Det regnade men det gjorde absolut ingenting eftersom man var inne i en helt annan värld. Vi tog oss ett engelskt turistparaply och gick som aldrig förr, och fan - staden är nog den mest underbaraste plats jag varit på. Helt sinnes vad fin den är, och hur mysig som helst med blommor som hänger från lyckstolpar, glada människor, och killar som åker efter oss i en sopbil och frågar oss om vi vill ha deras nummer, haha.
Vi åt på ett franskt bageri, käkade glass med smak av tuggummi och blåbärspaj och drack gott engelskt te. Jag mådde som en ängel hela dagen!

På tisdagen åkte vi mot Harry Potter, och tänkte skriva om det i ett annat inlägg.
Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka, kände mig inte alls klar med staden, men den finns kvar och inom en snar framtid är jag där igen!

Inga kommentarer: