9.24.2012

Käkar dumle och ska vika tvätt

Så ser min kväll ut nämligen. Hade som sagt tvättid idag och den är fortfarande inte upplockad ... Har faktiskt haft roligare saker för mig än att hänga in tvätten om man säger så! Spenderade min eftermiddag med Lisa här hemma hos mig. Pratade länge och hade det jättetrevligt! Kollade på några vänner avsnitt och sedan gick jag till mamma och pappa för att låna bilen upp till min kära syster. Hon bjöd mig på mat och det roligaste när vi skulle beställa maten:

Emelie: Hej, jag skulle vilja beställa.
Tanten: Ja.
Emelie: En margarita och en Kebabsallad utan sås och bröd.
Tanten: kebabPIZZA?
Emelie: Nej... kebabSALLAD.

Dog av garv där. Tanten som svarade var aströg verkligen.

Sedan så ska jag åka och hämta maten. Kommer in och säger att jag har beställt.

Matkillen: Vad hade du beställt?
Jag: En margarita och en Kebabsallad.
Matkillen: Kebabtallrik?
Jag: Va? Nej, en kebabsallad. Och en margarita.

Tanten: Ja men det sa jag ju till dig.
Matkillen: Nej du nämnde ingenting alls. (Börjar här att baka min pizza!)

HAHA, ja vad ska man säga?! De började småtjaffsa litegrann.
Sen när jag ska betala.

Matkillen (som ändå var typ 45 år också!): Vart jobbar du?
Jag: Eh ... extrajobbar på KappAhl.
Matkillen: Ahaa. Har ni mycket där eller?
Jag: Ja, det är väl en del.
Matkillen: Okej. Bor du här i närheten eller?
Jag: Aah .. eeh.. i duvhällarna. *Går väldigt snabbt iväg*

Man ba: Mmm-hm, nice try! ;)

Sen kikade vi på tv och bara pratade om allt och ingenting. Hur mysigt som helst! Alltså, jag och min syster dårå. Inte jag och the food guy!

Nej, nu ska tvättjäveln vikas! Puss.


2 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Det var en himla snygg tapet!

Karin sa...

jag vill äta kebabtallrik och tala om allt och inget med trögtanten!