9.27.2012

Mediciner som borde tas

God morgon! Sitter i soffan helt mätt och väntar på att jag ska åka iväg och jobba.

En sak som jag måste, måste, måste börja göra bättre är att ta mina mediciner. Efter operationen så måste vi ta vissa tabletter så som kalcium, behepan, järntabletter för oss kvinnor och vitamin eftersom vi inte får i oss alla näringsämnen osv, men jag glömmer hela tiden. Grejen är ju att man måste göra det till en rutin, t.ex. på morgonen innan frukost eller innan man går iväg någonstans - ja, innan man lämnar lägenheten. Någon som har något tips på hur man ska komma ihåg??? Ganska viktiga mediciner men jag glömmer så himla lätt. Varenda gång jag går in i köket så ser jag dom ligga där och bara: Hej Natalie, vi vill in i din mage nu, typ.

Jaja, nog om dä nu å. Nu ska jag fixa i ordning mig sen kommer farfar och hämtar mig! Puss!

Min systers familjs nya hund - Aison!! HUR söt?

/ Hundbloggerskan Natalie

2 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Lägg dom i badrummet och ta dom precis innan du ska borsta tänderna på morgonen eller kvällen :) Och om du ändå inte kommer ihåg så kan du sätta en lapp på spegeln i badrummet där det står: "TABLETTERNA FOHELVEDE!!//JENNY"

Haha, puss!

stini sa...

ååååh han har såna där kinder man bara vill ta tag i och fladdra lite med!!!