10.13.2012

Feeling good, feeling saturday!

Godmorgon!

Har precis käkat frukost och druckit mitt kaffe, som jag snart ska fylla på. Kollar samtidigt på Dr Phil där han ska hjälpa tre gifta par att sluta bråka så otroligt mycket så som de gör. Jag blir verkligen mållös hur gifta människor, eller människor över huvudtaget kan behandla varandra så dåligt. Tillexempel de här männen som de kvinnorna är gifta med beter sig som grisar verkligen. De har slagit dom, kallat dom fula ord, begär sedan sex efter de har gjort det, hjälper inte till hemma eftersom det är "kvinnans" jobb att göra saker hemma - de verkligen spyr ut galla. Och visst, kvinnorna i programmet är inte heller de lättaste att ha att göra med, men deras män är verkligen inga bra män, inte för just dom.

Jag blir så ledsen över att man behandlar varandra så otroligt dåligt idag. Vad hände med kärlek, omtanke och uppskattning av varann? Finnas till för varandra, fråga saker, intressera sig om ens dag, fråga vad man har för drömmar, ge en kram bara sådär, fråga hur man mår, överösa en med komplimanger, ge en ros för att visa hur mycket man älskar en, bjuda på middag, gå på olika tema-dejter - vad som helst. Och självklart kommer det väl duster som man måste ta sig igenom, alla par bråkar och diskuterar, men aldrig, aldrig att man slår en kvinna eller nedvärderar en man.

Männen fick besök av tre gifta kvinnor som kom dit för att hjälpa dom med svar på deras frågor om kvinnor. Kvinnorna visste ingenting om vad männen hade gjort för att de skulle skapa sin egna uppfattningar om dom. Efteråt besöket berättade Dr Phil vad de hade gjort, och de blev självklart chockade. De fick träffa dom igen och började prata om felen de gjorde osv. När kvinnorna sedan gick började de GENAST att snacka skit om dom, att de har barnflickor som hjälper dom 90% av tiden medan de går ut och äter lunch, fixar tånaglarna, att deras män är bara de som jobbar och de är lyxhustruar. Pga. att de såg rika ut. Jag menar HALLÅ?! Snälla rara.. De kunde mycket väl ha ett läkarjobb, sjuksköterska, eget företag - vad som!! Blir så irriterad, hade lust att hoppa in i tv:n och bara skälla.

Jag tycker att man i ett äktenskap, då ska man respektera varandra, lyssna på varandra, ha roligt med varandra, överösa med kärlek, skapa någonting fint - inte hota med skilsmässa så fort man bara vill prata ut om saker. Prata ut om saker direkt och förstå varandra. Ett äktenskap är inte lätt, verkligen inte. Och det ska det inte vara heller. Utmaningar ska det vara, det är ju så man växer med varandra.

Ja, det var ju verkligen ett fint lördagsinlägg detta. Blev bara så ledsen över att respekt för en annan människa kan försvinna på tre röda och göra vad man vill. Det är så jävla lätt att såra någon.
Jaja, vet inte vart jag vill komma egentligen mer än att man aldrig får ge upp eller någonting.
Nu är det snart dags för jobb, sen ska jag hem och pussa min fina kille.

Have a guten day m8's!


En epic bild. Paniken i hans ögon om vilken psykbrud som sitter bredvid.

2 kommentarer:

Jenny Frank sa...

hahaha, vad gör dom med honom egentligen Natalie?? ;) hahah stackarn!

Annica sa...

Fint skrivet - jag håller med dig helt! Varför bråka och hålla på när man istället kan ha roligt tillsammans och bara ösa kärlek.