10.13.2012

Min fobi - dag fyra

Ja. Min största fobi genom alla tider, jag kan knappt skriva det vidriga djurets namn men here we go: Ormar.

Jag AVSKYR verkligen ormar. Jag har aldrig hållit i en (kommer aldrig att göra det heller), jag kan inte ens kolla på TV om en orm skulle dyka upp i rutan - så stor är min fobi. Min mamma är väldigt rädd för ormar, och hennes fobi har nog smittat av sig litegrann. Ganska mycket för att vara ärlig. Jag kan knappt googla en bild för att lägga upp här, och vill inte att min blogg ska bli ormsmittad heller...

Jag vet inte vad som gör de läskiga och äckliga, det är väl för att man aldrig vet vad de kan göra. Hugga en, strypa ihjäl en osv. Deras skinn är bara otroligt vidrigt och när de slingrar sig fram.

Ärligt, jag måste sluta detta inlägg för jag klarar inte av att tänka på ormar heller, haha. Hörs då!

1 kommentar:

Annica sa...

Haha jag måste fråga dig. hur tror du att det känns att klappa eller hålla i en orm? (jag har faktiskt gjort det fleeeeeeera gånger och jag trodde det skulle kännas helt annorlunda första gången när jag skulle hålla i en.) :)
och nu kommer du tycka jag är dum i huvudet men det är faktiskt mysiga att ha en orm runt nacken ;) hihi