10.09.2012

Strövtåg i hembygden

Ah men tjenare! Sitter i soffan och lyssnar på musik samtidigt som jag kollar på Project Runway. Började igår på Kunskapscompaniet, ska gå där i sex veckor för att få hjälp med hur man ska söka jobb, fixa cv och personligt brev, vad man ska tänka på osv. Känns bara jobbigt att vara på samma ruta igen, gick ju på nästan liknande förra året liksom, men ja. Hoppas att denna gång det ger något! Känns väldigt jobbigt på ett sätt, om man skulle få någonting och sedan lämna KappAhl. Trivs som fan med alla, trivs i butiken och med deras koncept och allt. Kan det inte bara finnas en tjänst?? Haha åh, allt skulle bli så mycket lättare. Jag får kämpa vidare helt enkelt.

Iallafall så, efter dessa sex veckor där så kommer vi ses två halvdagar i veckan för att få coaching och se hur allt går. Själva aktiviteten är sex månader men förhoppningsvis ska den bli kortare, och det tackar jag inte nej till.
Ikväll ska jag inte göra någonting alls, Fredrik åkte hem idag och på lördag syns vi nästa gång. Herregud vad tomt det blir på en gång. Sjukt!

Ska hoppa i myskläder och äta lite mat, kika på tv och slöa i soffan. Så får det bli, hihi. PUSS!


2 kommentarer:

Jenny Frank sa...

SV: Ja, jag kämpar på! Idag har det gått skitbra, och halva uppgiften, som ska in på måndag, är klar!

Annica sa...

Åh vad tråkigt det lät. Jag ska antagligen med få gå på något men som hetter work for you eller liknande. Känns så grymt onödigt att återigen få en jobbcoach och göra samma saker igen. fyfan.