10.09.2012

Mitt fullständiga namn - dag ett

Nu har jag snott en lista från Annica som jag också tänkte göra. 31 dagar, 31 olika teman om vad man ska skriva. Let's do this!

Natalie är då mitt tilltalsnamn, och det var inte mamma eller pappa som fick bestämma det inte, nej. Det var min syster Emelie som ville att jag skulle heta Natalie. Det är en hel del som stavas med H, vilket jag inte gör som jag faktiskt skulle vilja göra. Tycker det ger namnet något extra, men ja, Natalie har jag ju hetat i 20 år och ska heta det 80 år till liksom. Namnet Natalie betyder födelsedag och då menar man på Jesu födelsedag, juldagen. (OMG cool_name_92). 15915 personer heter Natalie idag. 

Antonia heter jag i andra namn och det ville mamma att jag skulle heta. (Damn you Emelie, haha!) Antonia tycker jag är riktigt fint och det hade jag verkligen velat heta, men inte så lätt att få sin röst hörd när man är en bebis kanske. Antonia betyder ovärdelig. Var ett stort modenamn i slutet av 1980-talet.

Alexandra är det andra namnet och det är från min mammas mormor. Tycker det är fint att jag fick det namnet ifrån henne. Det är en feminin form av Alexander och betyder "försvara" och "man". Var också ett modenamn som var populärt vid 1990-talet.

Claesson är ju då mitt efternamn. Claes son, och jag har faktiskt inte en aning om vart det kommer ifrån osv. Det ska jag ta reda på!

Natalie Antonia Alexandra Claesson.

Inga kommentarer: