12.05.2012

a miracle would be nice after december

Just när de sjunger om pant så är det pricken över i:et över hur man har levt, skrattretande men så otroligt sant. Nu har jag haft en hel del tur som har extrajobbat på KappAhl, men fortfarande finns det otroligt jobbiga tankar om hur det kommer bli i januari och framåt. Orkar inte tänka samtidigt som man måste ta tag i jobbsökandet igen. Hela december är jag fast, men sen är det osäkert igen. Och jag är otroligt trött på det, fan. Vad ska man göra?! Plugga?! Fan, jag vet inte.

Fick denna låt av Stina. Att pengar ska vara så jävla avgörande för allt.

3 kommentarer:

Jenny Frank sa...

Jag hatar pengar. Utan Adam hade jag inte bott hemifrån. Just nu pluggar ju jag upp betygen och om inte han hade haft jobb så hade jag aldrig kunnat plugga just nu. Jag förstår verkligen din oro, det där jävla gnagandet, DET är en grej att klaga om, och inte den här vintern som andra klagar på. Men oftast så fixar man det, mirakulöst nog.

Kanske du kan börja göra matlådor och skit redan nu, sånna "krislådor" liksom.. om du gör köttfärssås, så gör en extra stor extralåda som du kan ha i frysen till kristider.

Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig. Puss

♥ CAROLYN sa...

grym låt! :)

I min blogg kan du tävla om valfri klänning från berömda Inlovewithfashion, lycka till! ♥

Annica sa...

Pengar och makt är verkligen skit! Men boka in ett möte med din handläggare på ams och kolla om du är berättigad till några slags "anställningshjälp". Tex. nystarts jobb eller liknande, så kanske kappAhl skulle kunna ta in dig på något år eller så? För då får ju dem en viss procent hjälpt med betalning så de får betalt att ha in dig liksom, finns tydligen olika sorters sådana hjälpmedel, tack vare ett fick jag nu heltidstjänst i ett helt år, känns otroligt skönt att vara "safe" ett år och kunna bygga upp något.