1.25.2013

ett glas vin innan midnatt

Smuttar på ett glas vin och lyssnar på musik. Det är snart lördag vilket innebär att det är sista föreställningen av revyn. Det blir teaterfest efteråt och bara umgås. Jag känner i hela min kropp hur den samlar sig inför sista gången i morgon. Hjärnan är fylld av massor med intryck, tacksamhet och repliker. Tänk, att för kanske sju år sedan hade jag varit så nervös inför varje föreställning och att man då kanske spelade för max 30 personer. Nu på revyn har vi spelat för sammanlagt 727 personer och inför morgondagens siffror har vi spelat för 837 stycken. Nu är man inte lika nervös, nu är man bara mer - glad och vågar spela ut. Helt otroligt, och vilken kick det ger. Jag ÄLSKAR första numret när vi sjunger låten där alla är välkomna. Jag får bara en sådan energi. Det är ett otroligt härligt gäng som är tillsammans och jag minns så väl mötet när vi skulle börja planera denna revy. Vi brainstormade fram massor, jag missade lite väl mycket eftersom jag jobbade en del - men vilket resultat det har gett och vilken fin revy det har bildats. Jag är riktigt stolt över att få vara med. Det är jag.

På söndag ska jag bara vila ut. Skönt.

Nu är jag redigt trött, så antingen lägger jag mig i soffan med ett täcke och somnar vid tv:n, eller så går jag och kollar på tv i sängen... Soffan får det bli!


1 kommentar:

stina sa...

alltså ljuvligheten