5.20.2013

Göteborg pt. 1

Arrive:a till Göteborg 12.00 och intog en god sallad på slim food. Sjukt gott, men så otroligt stressig omgivning - för det är nämligen i nordstan som det ligger. Mycket folk som springer hit och dit, kors och tvärs, man vet inte hur man ska gå för plötsligt stannar en person som inte alls har någon stress i världen (inte jag heller för den delen, men lyckas ändå alltid gå snabbt!) och liksom inte bryr sig om att en tjej med en dryg resväska kommer gåendes bakom. Sådant man får räkna med antar jag väl :)

Gick in på H&M för ville ha en jättefin t-shirt som jag har sett på en modeblogg, men den fanns bara kvar i storlek L och det skulle sitta som ett nattlinne på mig. Var en oversize modell men det var storlekar liksom. Jaja, får leva med den sorgen :( haha. Köpte iallafall en fin kjol och ett fint linne som jag ska ha i sommar!





Väntade sedan på att Elina skulle sluta jobbet så vi skulle dra och köpa godis på vårt favoritställe, sedan åka hem och bara ta det lugnt innan vi gick till restaurangen hon bokat bord till! Drack vin när vi kom hem till henne och spelade lite kort, pratade om allt möjligt! Hur mysigt som helst :)





Vi gjorde oss i ordning när klockan blev 18.00, för klockan 19.00 var det bokat, sedan drog vi oss mot Moon som restaurangen heter :) Alltså säger bara: My fucking god, så GOD MAT!!! Åker ni till Göteborg, så ÄT DÄR!!

Jag beställde in biff med vitlök i ostronsås och Elina tog kyckling med kokosmjölk. Vi delade på bådas och jag kunde ha smällt i mig all kyckling om jag kunde, haha :')
Efteråt tog vi en drink och min smakade glass - supergött asså!

HAHA, så himla rolig servitör, han kändes lite hög! Han liksom stod kvar och log jättekonstigt när vi sagt typ: Ja, allt smakade gott osv osv. Han ba: *LEEEEEER* hahahaha. Herregut alltså!

Sjukt mysiga bås man satt i, kändes nästan som om man vore i Thailand eller Indien eller något :)


BIG LOVE


<3

2 kommentarer:

Elina sa...

Visste att du skulle älska stället!!!! (Thai moon kitchen heter det förresten... potato potato/billy bully) haha!!! Mysigaste fredageeeeeeeeeeeen iallafall!!!

Annica sa...

ALLVARLIGT? Känns värt att åka till Göteborg för att endast besöka den där godisbutiken. Vill inte ens tänka hur mycket pengar jag skulle kunna spendera där haha.