9.30.2013

Stockholm whiskey and beer festival!

Kvart i nio igår morse åkte vi mot Stockholm. Bussresan gick snabbt och sedan började vi gå mot tunnelbanan för att komma till vårt hotell. Haha, lättare sagt än gjort. Vi frågar folk och de guidar osv, men jag hade glömt att kolla vart vi skulle hoppa av för att komma till hotellet. Så vi kommer fram till själva mässan och sedan hittade vi en taxi chaufför och sa att: Ja, det ligger på andra sidan motorvägen så det går inte alls att gå dit. Jag: Ahaa.. hehe, så Fredrik vad gör vi?!?!? typ.

Vi tog en taxi och självklart hittade inte han dit heller först, hahaha sådant skämt, men TILLSLUT kom vi fram till vårt mysiga hotellrum, där det fanns frukt och choklad, champagne och rosor. Det kunde ha fixat frukten lite finare men men. Det var mysigt! :) Sedan skulle vi försöka ta oss till mässan och det gick bra, vi visste hur bussen gick osv så det gick finemang! Åt på donken innan, för vi hittade inget matställe där och jag var stressad för vi skulle checka in tolv. Vi kom fram halv tolv men iallafall ;) Man vet ju aldrig!

Mässan var riktigt bra, SÅ MYCKET av allt, helt sinnes. Kul att prova, tog lite cider och vin och det var hur gott som helst. Eftersom jag inte hade ätit så mycket under dagen, måste minst äta 6 mål om dagen, så kände jag mig fan lite lurig alltså. Jävla champagne tror jag som satte in, hahaha. Så fult! Vi träffade på Jenny och hennes kille och hans familj, tror jag det var, så det var roligt :D

Vi var där kanske 2 timmar, var så mycket folk och sjukt varmt så vi åkte tillbaka mot hotellet. Bytte om till morgonrockarna vi fick sen somnade vi och sov i två timmar - sjukt skönt! Jag blev så himla hungrig sen och hej fattig student kunde vi inte beställa roomservice eller dylikt, inte heller hitta restaurang ute i nacka SJÖ stad typ, haha, så vi beställde online pizza! Sjukt gott! Så vi satt där och åt pizza på rummet sen myste vi vidare. Min fina älskling och jag!

Dagen efter vaknade jag typ halv åtta, och Fredde sov tills halv nio kanske, sen gick vi ner mot hotellfrukosten <3 Yum-o! Så himla gott, älskar hotellfrukostar. Efter det gick vi upp till rummet igen och bara slöade! Vid ett checkade vi ut och tog båten in mot nybroplan och därefter gick vi och käkade burritos innan vi gick vidare mot cityterminalen. Satte oss på espresso house och tog det lugnt innan vi klev på bussen och åkte hem.

Myshelg med massa mys och inga krav, måsten, what so ever! Love.

On the road!

Så himla kär, är jag, i dig.



Utsikten från hotellets entre. Ville stå där föralltid och typ, glo. SÅ FINT! Vill också bo vid vattnet.

My darling provar öl och whiskey.

HAHA, älskar den här bilden.

MYS. Alltså, ville aldrig gå upp ur sängen, jisses.

Breakfast!

<3

Jag tog med rosorna hem *mohahahah*



Our hotel, alltså får ni chansen så sov där, tack.

<3

Me chillin' in da sofa at espresso house.


Fredrik är rädd! Aa.

Inga kommentarer: