10.11.2013

Byta bromsar i Skinnsberg...

.. mm lättare sagt än gjort typ. Började med att jag skrev in adressen i min iPhone och började åka. Allt såg så bra ut tills jag skulle svänga in på den adressen där bilverkstaden skulle vara. Kommer in till ett villaområde, hahaha, och ba: Vafan, han kan väl inte ha verkstaden hemma?! Så gick in på internet igen och såg att det stod en annan väg istället och jag skulle ha svängt någon helt annanstans! Så börjar åka tillbaka och svänger in mot Färna istället. Väl där så börjar jag komma närmare adressen visar i telefonen men hittar inget Ica som Sandra (Fredriks syster) sa att det skulle vara... Märker att det är fel adress IGEN och börjar få smått panik. Åkte typ tio i åtta i morse och tänkte äh, kunde ju ha åkt halv nio istället (skulle vara där halv tio!) men icke sa nicke. Klockan nio börjar jag få panik och ringer Sandra och frågar vart i helvete jag ska?!?! haha. Hon ba: Har du åkt förbi skinnskattebergs centrum? Jag: Nej ... Hon: haha, okej, det lär du nog göra då isåfall!

Så fick jag beskrivningen och började åka dit. Stannade utan en annan verkstad först, men sen hittade jag ÄNTLIGEN dit!! Bytte iallafall inte bromsarna för de var mycket mindre de vi hade köpt så ska lämna tillbaka dom och få nya av verkstaden istället. Ska dit på tisdag och DÅ får vi nytt.

På vägen hem ser jag att klockan börjar närma sig elva (fem över elva börjar the real housewives of beverly hills - geek, I know) så slog vad med mig själv att jag skulle hinna hem till någon minut innan det börjar. Hann jag? Oh fucking yeah ;) Sitter nu med två knäckemackor med fjällbrynts skinkost (2 die 4) på och en kopp kaffe. Livet.


Inga kommentarer: