10.02.2013

En bok, en kopp kaffe och en morotsmuffin

Så här såg min eftermiddag ut igår. Jag satte mig på Espresso House och hade en eftermiddag för mig själv. Ett åkte jag in mot Erikslund för att handla nya vantar till mig, inte så kul att så och skrapa bort frost när det är minus fyrtio grader .. (känns som det iallafall!) Sedan klockan två fram tills klockan fyra satt jag och läste. Det var så skönt! Folk runt gick, pratade, fikade - jag kunde ändå vara koncentrerad på denna underbara bok. 

Herrejisses, vad rörd jag blir till denna. Går inte att beskriva vilken kamp han var med om. Texterna är vackra, nakna, öppna om allt. Så fint! Känns konstigt fortfarande att han inte finns kvar på denna jord, även om man inte hade någon koppling till honom. 
Han sommarprat var otroligt fint och när han läste brevet till sina barn, tårades ögonen upp. Läs denna bok. 

Inga kommentarer: