1.04.2014

Laundry day

sitter och lyssnar på lite musik, är rätt trött fast vi sov ut idag. eller, fredrik sov lite längre men jag gick upp och diskade, sen hade vi tvättid idag igen. varför ska jag tala om, för igår var nämligen ingen bra dag:

1. Jag ska snart ha min mens och blir SÅ arg, SÅ irriterad på allt och alla. Tyvärr går det ju ut över Fredrik lite för ofta under just dom perioderna ... (Tips på hur man kan försöka att inte ta ut allt på sin partner mottages!!)
SÅ jag var irriterad på kunderna igår, för de glömmer kvitton hit och dit och kommer med massor av bortförklaringar och massa skit! Har lust att bara skrika: MEN VI SÄGER ÅT DIG ATT SPARA KVITTOHELVETET!!!!! typ.

2. Innan jag åkte till jobbet så hade jag diskat bort ALL disk, vi hade en del, plus att jag gjorde rent spisen och hade ställt in allt i skåpen. Fredrik hade tänkt göra det när han kom hem efter jobbet men eftersom vi hade tvättstuga igår som han skulle ta, tänkte jag vara snäll att fixa all disk. Väntade på jobbet tills jag hade lunch för att mötas av ett "Åh tack älskling för att du gjort så fint" eller någonting sådant. Nej, det fick jag inte. (Krävande much?!) Men det kan vara skönt att få lite bekräftelse ibland tycker jag.

3. Min finaste skjorta som jag fick i födelsedagspresent förra året av mamma och pappa gick SÖNDER!!! Stod nämligen med ryggen mot handtaget mot dörren för jag skulle hänga in en sak inne i personalavdelningen, sen när jag vänder mig för att gå ut haffar det där jävla handtaget tag i min skjorta och gör HÅL. Tack dörrjävel.

4. Kommer hem och tror att tvätten, för det mesta skulle vara klart, men då har han bara hunnit TVÅ maskiner, när han kunde ha gjort typ fyra eller fem stycken. Blir assur eftersom han hade haft hur mycket tid som helst att kunna tvätta, eller planerat tvätten bättre, och så diskuterade vi och var sura ett tag, hahahaha. Så fult, men ni vet när man redan är irriterad och så ska man försöka liksom vara "mogen" att kunna prata normalt och så råkar man låta lite sur osv osv osv... JAJA, vi pussades och sedan var allt bra igen!

Tog en ny tvättid idag, och nu är ALL tvätt klar = nöjd Natalie. Hade från tolv till fem, men jag gick ner själv först med tvätt vid halv elva och chansade, och jippie så hade dom innan redan slutat tvätta. Äldre brukar tvätta på två-tre timmar, så det är skönt :)

Jahapp, ska snart kolla i frysen vad vi har för spännande mat hemma och laga i ordning någonting gott! Puss!


2 kommentarer:

Elina sa...

HATE THOSE DAYS!!! JAg blir likadan. Tar ut allt på robbin, man känner sig så himla hemsk!!! Jag vet inte alls hur man ska göra jag heller, typ försöka räkna sakta ner från tio till ett??? hahaha, OMÖJLIGT!!!

Jenny Frank sa...

Jag är EXAKT sådär idag. Och tack vare det sitter jag nu ensam istället för att ha myskväll med ost och charkisar och vin...

Adam har stuckit till en kompis och jag sitter ensam hemma. Kul. Jag har gjort tacos och när vi käkat la jag mig på soffan varpå han frågade: "Ska vi sätta på filmen?" och jag sa: "Jag vet inte". Han ba: "Okej, ska jag ta fram osten då?" jag ba: "Jag vet inte". Efter ett tag säger han:"Men ska vi göra någonting, för jag blir sjukt rastlös av att bara sitta här och inte göra nånting". Jag ba: "Men dra hem till emil då".

Och nu sitter jag helt ensam och kommer få världens tråkigaste lördag pga det.. Kul.