1.24.2012

Min goda pastagratäng!

Gjorde en sådan underbar pastagratäng i söndags att jag dog. Nästan. Fy hel-vete vad god den blev! Skulle kunna äta fyrtio portioner ( vill dock inte ta risken he-he) men damn! Lyckades riktigt bra!!

Kan säga hur jag gjorde:
Stek lök och köttfärs tillsammans.
Krydda hur du nu vill krydda, jag tog salt, vitpeppar och allround krydda.
Ha i rivna morötter.
Stek allt och sedan tillsätt krossade tomtar (eller tomater om du vill, kanske blir godare, haha!! det ska alltså vara tomater) med smak av vitlök!
Sedan har du i matlagningsgrädde för att få en finare färg och lite mer såsigt.
Rör om och låt puttra en stund.

Medans köttfärsen kokar kan du koka upp pastan, penne-pasta.

När allt är klart häller du i pastan i köttfärsen och rör om. Ha sedan ner allt i en form och toppa med parmesanost, in i ugnen i tio min sedan redo att serveras!

Jag lovar er, so freaking gott!


1, Var på ett glatt humör!

2, Koka pastan och stek + puttring på köttfärsen. 
3, Blanda ihop till en god röra. All pasta ska vara täckt av köttfärssåsen.

4, Strö över parmesan på gratängen.

5, Sedan skickas den in i ugnen.

6, Du kommer nu få smaka en sådan sjukt jäkla god maträtt. 


Lycka till!! ;)

1 kommentar:

Jenny Frank sa...

Åh, fler recept!! Älskar att få recept :D