1.21.2012

Pannkaksdagen!

Som min vän Stina, som blir sugen på våfflor en gång om året, så är jag precis likadan fast med pannkaka. Jag äter det ytterst sällan och när jag väl gör det njuter jag av varje minut. Helt konstigt att det är så, när vissa kan äta det flera gånger i veckan och jag äter det vartannat år typ, men, idag var det min tur. Jag har inte ätit pannkaka sedan förra februari, nästan ett helt år UTAN pannkakor, men för någon vecka sedan kom suget. Djävlaaaar vilket sug jag fick. Det skulle vara pannkaka, såklart, sedan blev jag sugen på blåbärssylt och grädde till!!! Det hade varit en underbar upplevelse, men idag blev det bara pannkaka och chokladglass till. Men fyfan vad gott det var. Nu dröjer det ett tag till tills nästa gång och då ska det bli med blåbärssylt och grädde till, yum-o! Nu är jag väldigt mätt, haha, och är inte direkt sugen. dock är jag väldigt sugen på blåbärssylt, jag fattar inte?! Vad kan man ha blåbärssylt till? Någon som vet? Gröt? Fil? Nej jag har ingen aning. Och grädde på det.

Undrar hur mina cravings ser ut när jag blir gravid ..... Blåbärssylt + grädde + gröt kanske. HAHA nej fy. Hoppas det blir något gott, som apelsin eller pink lady äpplen. Oh my, har ni smakat dessa äpplen? Om inte, GÖR det! Nu vattnas det i munnen på mig, haha!

Nej, nog pratat om mat! Har precis duschat, satt på mig min morgonrock/världens bästa siden morgonrock och inväntar gladiatorerna. Visserligen var det bättre när man var liten eftersom det var så himla coolt och man själv ville vara med. Fast jag ska inte säga något egentligen, satt och hoppa som ett litet barn när hinderbanan kom igång!

God kväll my dearest, au revoir!


Bild från recept.nu
Någon gång i mitt liv måste jag prova pannkakstårta, chokladpannkakor och amerikanska pancakes! Jag har redan smakat amerikanska när jag och pappa var i New York men föll inte för dessa då. Måste ge dem en ny chans! ;)

2 kommentarer:

stina sa...

sv: men gud, tack så himla mycket! nu kommer jag somna med ett leénde på läpparna :)

snorken sa...

alltså!! jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



och sen tänkte jag bara säga att jag äter dulce de leche. hihi. och tänker på dig för jag vet att du är avundsjuk. hihi





lite lrhur*Ä? xD