3.17.2012

Två prinsessor och hallonsaft

Fredagen blev väldigt lyckad med mina fina tjejor. Jag, Cicci och Camilla hyrde film, In time med Justin Timberlake - SE DEN!!! så otroligt jävla bra film. Sedan såg vi trassel till min lycka, hiho! Vi beställde mat från Milano, jag och Cicci kastade chili nötter på varann medan Camilla försökte koncentrera sig vid datorn, kokade te, pratade om livet, tände massor med ljus, såg ett avsnitt ur Äkta människor, sedan åkte töserna hem. En riktigt mysig kväll med andra ord. Bästa tjejer!!

Idag städade jag undan, såg tre avsnitt ut Äkta människor (i morgon visas ju sista avsnittet så måste komma ikapp!!!) sedan kom min älskade prinsessa hit. Eller hon är här nu. Fast i sängen och sussar så djupt och sött. Vi har lekt, skrattat, hon badade medan jag diskade, gjorde makaroner och köttbullar plus ett ägg var, käkat godis, druckit festis, kollat på trassel (igen ;D), någon pixie serie, mona vampyr sedan somnade hjärtat. Jag sitter i soffan och bara andas. Det är helt bäcksvart i min lägenhet och jag ska alldeles strax tända något ljus, ta fram mörk choklad och lite cola zero. Sedan ska jag kolla på äkta människor. Man vågar knappt andas i tron om att hon ska vakna men hon sover verkligen som en stock.

På måndag ska hon opereras, ta bort sina halsmandlar och fy vad ont det ska göra. Emelie har ont i sitt mamma hjärta om det, och jag får ont i mitt moster hjärta. Hon ska lukta på mask (det är bara det hon vet om) och att hennes "köttbullar" a.ka halsmandlar är stora. Hon snarkar så otroligt mycket när hon sover, och hon skulle kolla sina polyper (?) men hennes halsmandlar var så stora att läkarna inte såg dem. Så en snabb tid att ta bort dessa lilla köttbullar, hahahaha.

Jag älskar barn för deras fantasi, uttryck och att de bara säger så ärliga och raka saker. Inga konstigheter liksom.

Hoppas ni har haft en underbar lördag! Jag har haft den bästa och ska smyga runt i min lilla etta.

Night night!


HAHA vad säger ni, ska jag satsa på att bli nästa krondesigner?? Djävlar vad kreativiteten får sättas in när man är med barn! Well, jag skulle lätt ha dessa kronor på en fest - mmmmmhm!

1 kommentar:

Jenny Frank sa...

Men åh! Tänk vilken bra och påhittig moster du är! Man blir helt varm i hela hjärtat.