10.12.2012

Min favoritbild på en idol - dag 03

Att välja en idol för mig var ganska lätt. Det är inte många som jag ser upp till som jag gör för denna människa. En människa som har visat mod, som har ett hjärta av guld, som alltid funnits vid min sida, som fått mig att skratta tills jag inte kunnat andas, som har världens finaste leende, som ALLTID lyssnat, som stöttat och gör det fortfarande när jag bara vill lägga mig ned för att aldrig mer gå upp igen.  En människa som alltid är glad och framåt, som alltid ser det positiva i saker och ting, som delar min sjuka humor, som förstår mig mer än vad någon annan gör.

Jag skulle aldrig klara mig utan Elina. Så mycket som hon betyder för mig går inte att förklara. Hon är verkligen min största idol, som jag ser upp till så otroligt mycket. Jag är otroligt stolt över denna tjej, som vågade ta klivet till ett helt nytt ställe för att börja leva sitt liv. Som har under alla sina år startat en bra grund för att klara sig senare i livet, som lever sitt liv precis så som hon själv vill, går sin egna väg, är med om otroligt roliga saker och får minnen för livet - samtidigt som hon jobbar på ett ställe där hon trivs och mår bra, det får mig att trivas och må bra själv. För när ens ena halva inte mår bra, mår man själv automatiskt dåligt. Det bara är så. Jag känner direkt vid tonlägen när någonting inte stämmer, jag läser henne som en öppen bok när hon ljuger (hon kan verkligen inte ljuga!!), att vi alltid kan dra paralleller till vänner, att vi skämtar om samma saker i typ tre års tid och det är fortfarande lika roligt, vi kan sitta och prata om ALLT mellan himmel och jord, diskutera saker om livet, framtiden, skola, jobb, kärlek, sorg - alltså allt. Verkligen allt. Jag har inte ord för hur mycket denna människa, som föddes fyra dagar innan julafton 1990, betyder för mig.

Fina, fina Elina. Detta inlägg är till dig, för du är min största idol genom tiderna och det kommer du alltid att vara. Jag är innerligt stolt över dig. Ta till dig det, för du är världens bästa människa, världens bästa vän. Du har ett hjärta av guld och vill alla väl. Du är alltid på en strålande humör när man träffar dig och du får alla att skratta. Med alla dina historier om vad du får vara med om, hur du berättar saker med stora gester och eller när du kommer med så otroligt roliga kommentarer, t.ex. vid "jag har aldrig" nyåret - you know what I mean. Du är bäst människa.

Jag älskar dig bästis.

Min favvis! Både person och bild! :*



1 kommentar:

Elina sa...

du är bäst i hela världen. finner inga ord, bara en massa tårar. av saknad, och av lycka, lycka för att du är den finaste vän en människa kan ha.